مرجع مقالات خوب

۴۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دیسک سوپاپ
یک دیسک یا یک سوپاپ یک انسداد متحرک در داخل بدنه ثابت است که فروش شیرآلات کسری به طور قابل تنظیم جریان را از طریق شیر محدود می کند. اگرچه به صورت سنتی دیسک شکل است ، اما دیسک ها به اشکال مختلفی در می آیند. بسته به نوع سوپاپ ، یک دیسک می تواند به صورت خطی درون یک شیر حرکت کند ، یا روی ساقه بچرخد (مانند شیر پروانه ای) ، یا روی لولا یا مثلث بچرخد (مانند سوپاپ چک). توپ یک عضو دریچه گرد است که دارای یک یا چند مسیر بین درگاه هایی است که از آن عبور می کند. با چرخاندن توپ می توان جریان را بین پورت های مختلف هدایت کرد. دریچه های توپی از روتورهای کروی با سوراخ استوانه ای سوراخ شده به عنوان عبور سیال استفاده می کنند. دریچه های پلاگین از روتورهای استوانه ای یا مخروطی مخروطی به نام دوشاخه استفاده می کنند. [مبهم] سایر اشکال گرد برای روتورها نیز می توانند در دریچه های روتور وجود داشته باشند ، به شرطی که بتوانند روتور را در داخل بدنه شیر قرار دهند. با این حال ، همه دیسک های گرد یا کروی روتور نیستند. به عنوان مثال ، یک سوپاپ چک توپی از توپ برای جلوگیری از جریان معکوس استفاده می کند ، اما روتور نیست زیرا عملکرد شیر شامل چرخش توپ نیست.

صندلی

دریچه پروانه خاموش توربین فرانسیس در ایستگاه برق گوردون ، تاسمانی

شیر توپی
صندلی سطح داخلی بدنه است که با دیسک تماس می گیرد و یک مهر و موم ضد نشت ایجاد می کند. در دیسک هایی که به صورت خطی حرکت می کنند یا روی لولا یا سه پایه می چرخند ، دیسک فقط در صورت بسته شدن سوپاپ با صندلی تماس می گیرد. در دیسک هایی که می چرخند ، صندلی همیشه در تماس با دیسک است ، اما با چرخش دیسک ، منطقه تماس تغییر می کند. صندلی همیشه نسبت به بدن ثابت است.

صندلی ها بر اساس اینکه مستقیماً به بدنه بریده شوند یا از ماده دیگری ساخته شده باشند ، طبقه بندی می شوند:

صندلی های سخت یکپارچه در بدنه سوپاپ هستند. تقریباً همه شیرآلات فلزی نشسته سخت دارای نشت کمی هستند.
صندلی های نرم بر روی بدنه شیر نصب می شوند و بسته به حداکثر دمای کار ، از مواد نرم تری مانند PTFE یا الاستومرهای مختلف مانند NBR ، EPDM یا FKM ساخته می شوند.
دریچه نرم و نشسته در هنگام بسته شدن کمتر نشت می کند در حالی که شیرهای نشسته با دوام تر هستند. دریچه های دروازه ای ، گلوب و چک معمولاً در جای سخت قرار می گیرند در حالی که شیرهای پروانه ای ، مدل های شیرآلات کسری توپی ، پلاگین و دیافراگمی معمولاً نشسته اند.

ساقه

فنر اینکونل X750
ساقه حرکت را از دسته یا دستگاه کنترل به دیسک منتقل می کند. ساقه به طور معمول هنگام حضور از داخل کلاهک عبور می کند. در بعضی موارد می توان ساقه و دیسک را به صورت یک تکه ترکیب کرد و یا ساقه و دسته را به صورت یک تکه ترکیب کرد.

حرکتی که توسط ساقه منتقل می شود ممکن است یک نیروی خطی ، یک گشتاور چرخشی یا ترکیبی از اینها باشد (شیر زاویه ای با استفاده از پین راکتور گشتاور و مونتاژ توپی). سوپاپ و ساقه را می توان رزوه کرد به گونه ای که می توان ساقه را با چرخاندن آن در یک جهت یا جهت دیگر به داخل یا خارج آن پیچ کرد ، بنابراین دیسک را به سمت عقب یا جلو داخل بدنه حرکت داد. [مبهم] از بسته بندی اغلب بین ساقه و سرپوش را برای حفظ مهر و موم کنید. بعضی از شیرها کنترل خارجی ندارند و مانند اکثر شیرهای چک نیازی به ساقه ندارند.

دریچه هایی که دیسک آنها بین صندلی و ساقه قرار دارد و جایی که ساقه جهت آن را به سمت سوپاپ سوپاپ می کند تا بسته شود ، به طور معمول نشسته یا جلو نشسته اند. دریچه هایی که صندلی آنها بین دیسک و ساقه قرار دارد و جایی که ساقه در جهت خارج از سوپاپ برای خاموش کردن آن حرکت می کند ، عقب نشسته یا عقب هستند. این اصطلاحات در مورد شیرهای فاقد ساقه یا دریچه هایی با استفاده از روتور کاربرد ندارند.

واشر
واشرها مهر و موم مکانیکی یا بسته بندی هایی هستند که برای جلوگیری از نشت گاز یا مایعات از دریچه ها استفاده می شوند.

گلوله های سوپاپ
برای کاربردهای شدید ، فشار زیاد ، تحمل زیاد ، از یک گلوله سوپاپ نیز استفاده می شود. آنها به طور معمول از فولاد ضد زنگ ، تیتانیوم ، استلایت ، هاستلو ، برنج یا نیکل ساخته می شوند. آنها همچنین می توانند از انواع مختلف پلاستیک مانند ABS ، PVC ، PP یا PVDF ساخته شوند.

بهار
بسیاری از سوپاپ ها دارای فنر برای بارگذاری فنر هستند ، تا به طور معمول دیسک را به طور پیش فرض به برخی از موقعیت ها منتقل کنند اما به کنترل اجازه می دهد تا دیسک تغییر مکان یابد. دریچه های تسکین دهنده معمولاً از فنر برای بسته نگه داشتن شیر استفاده می کنند ، اما باعث می شوند فشار بیش از حد دریچه در برابر بار فنر باز شود. از فنرهای کویل به طور معمول استفاده می شود. مواد معمول فنر شامل فولاد اندود روی ، فولاد ضد زنگ و برای کاربردهای دمای بالا Inconel X750 است.

اصلاح

 

https://digitaps.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

دمای مناسب یخچال چیست؟
   
برای تازه نگه داشتن غذا به تنظیمات دمای یخچال خود توجه کنید. تصاویر بیشتر از مانده ها را مشاهده کنید.
© ISTOCKPHOTO
اگر مطالعه کرده اید که نحوه نگهداری غذا چگونه کار می کند ، می دانید که هدف از یخچال کاهش سرعت رشد باکتری ها است. هدف از یک فریزر متوقف کردن کامل باکتریها توسط انجماد جامد است. اگر بتوانیم همه چیز را منجمد می کنیم ، اما بعضی از غذاها وقتی آنها را منجمد می کنید به طرز چشمگیری تغییر می کنند - کاهو ، توت فرنگی ، شیر و تخم مرغ فقط چند ماده غذایی هستند که به خوبی یخ نمی زنند. همچنین ذوب مایعات هر زمان که می خواهید چیزی بنوشید ناخوشایند خواهد بود.

بنابراین ، شما می خواهید یخچال شما سرد باشد ، اما آنقدر سرد نباشد که باعث مسدود شدن وسایل شود. دمای مطلوب بین 35 تا 38 درجه فارنهایت (1.7 تا 3.3 درجه سانتی گراد) است. هر چیز بالاتر و غذاها خیلی زود خراب می شوند (همچنین مشکلات مسمومیت غذایی را نشان می دهد ، همانطور که در چندین لینک زیر شرح داده شده است). هر چیزی پایین و یخبندان به یک مشکل تبدیل می شود.
عملکرد فن در یخچال چیست؟
   
پنکه یخچال چه کار می کند؟
پنکه یخچال چه کار می کند؟
© ISTOCKPHOTO.COM / جین گیل
بسیاری از یخچالهای قدیمی و اکثر یخچالهای کوچک (مانند یخچالهای کوچک و توپی) فن ندارند ، اما اکثر یخچالهای مدرن و بدون یخبندان دارای دو عدد هستند. یکی زیر یخچال است تا کمپرسور را خنک کند و هوا را از طریق سیم پیچ های خارجی وارد کند. دومی در داخل است و هوا را به دور سیم پیچ های داخل یخچال و فریزر منتقل می کند. این فن دوم به خنک سازی بیشتر و کمک به فرآیند یخ زدایی کمک می کند.

برای جزئیات کامل در مورد عملکرد داخلی یخچال ها به نحوه کار یخچال ها مراجعه کنید.

کولرها هوای گرم را قابل تحمل می کنند. تصاویر SHESTOCK / GETTY
اولین سیستم تهویه مطبوع مدرن در سال 1902 توسط مهندس برق جوان به نام ویلیس هاویلند کریر ساخته شد. برای حل مشکل رطوبت در شرکت چاپ و چاپ لیتوگرافی ساکت-ویلهلمز در بروکلین ، نیویورک طراحی شده است که ذخایر کاغذی در این گیاه گاهی رطوبت هوا را از تابستان گرم جذب می کند و به کارگیری روش های لایه لایه جوهر آن زمان دشوار است. کریر هوای داخل ساختمان را با دمیدن آن از طریق لوله های سرد شده تصفیه کرد. هوا هنگام عبور از میان لوله های سرد خنک می شود و از آنجا که هوای خنک نمی تواند به اندازه هوای گرم رطوبت را حمل کند ، این روند باعث کاهش رطوبت گیاه و تثبیت رطوبت کاغذ می شود. کاهش رطوبت همچنین مزیت کمتری در کاهش دما دارد - و یک فناوری جدید متولد شد.

کریر فهمید که چیزی با پتانسیل وسیع توسعه داده است و طولی نکشید که سیستم های تهویه مطبوع در سینما و فروشگاه ها شروع به ظهور کردند و ماه های گرم و گرم تابستان را بسیار راحت تر کردند [منبع: زمان].

تبلیغات

فرآیند تهویه مطبوع واقعی برای کاهش دمای هوای محیط در یک اتاق بر اساس یک اصل علمی بسیار ساده است. بقیه با استفاده از چند تکنیک مکانیکی هوشمندانه به دست می آید. در واقع ، یک کولر بسیار شبیه به دستگاه دیگری در خانه شما است - یخچال. تهویه مطبوع محفظه خارجی ندارد که یخچال برای عایق بندی جعبه سرد خود به آن اعتماد می کند. در عوض ، دیوارهای خانه شما هوای سرد و هوای گرم را حفظ می کنند.

بیایید به صفحه بعدی برویم و در آنجا متوجه خواهیم شد که هنگام استفاده از هوای گرم چه اتفاقی برای آن هوای گرم می افتد

 

http://weddesiger.b88.ir/post-172268.html

 

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

مایع در مخازن

عینک دید ساده ممکن است فقط یک لوله پلاستیکی یا شیشه ای باشد که از یک انتها به قسمت زیرین مخزن و از طرف دیگر به قسمت بالایی مخزن متصل شده است. سطح مایعات موجود در شیشه دید همان سطح مایعات موجود در مخزن خواهد بود. امروزه ، سوئیچ های شناور پیچیده در بسیاری از این موارد جای عینک دید را گرفته اند.

 

دیگهای بخار

اگر مایع خطرناک یا تحت فشار است ، باید ترتیبات پیچیده تری انجام شود. در مورد دیگ بخار ، فشار آب زیر و بخار بالا برابر است ، بنابراین هرگونه تغییر در سطح آب در سنج مشاهده می شود. لوله شفاف (خود "شیشه") ممکن است بیشتر در داخل کفن شیشه ای فلزی یا مقاوم محصور شده باشد تا از آسیب دیدن آن در اثر خراش یا ضربه و محافظت از اپراتورها در صورت شکستگی جلوگیری کند. این معمولاً دارای صفحه پشتی طرح دار است تا تأثیر بزرگ نمایی آب در لوله را واضح تر نشان دهد و بنابراین خواندن آن را آسان تر می کند. در بعضی از لوکوموتیوهایی که دیگ بخار با فشارهای بسیار بالا کار می کند ، لوله از شیشه های مقاوم در برابر فلز ساخته می شود. [1] مهم است که آب در سطح مشخص شده نگه داشته شود ، در غیر این صورت قسمت بالای جعبه آتش نشانی در معرض خطر قرار می گیرد ، و باعث ایجاد خطر بیش از حد گرم شدن و آسیب و احتمالاً خرابی فاجعه بار می شود.

 

برای بررسی اینکه دستگاه قرائت صحیحی را ارائه می دهد و لوله های اتصال به دیگ بخار با مقیاس مسدود نشده اند ، باید با باز کردن سریع شیرهای آب به نوبه خود و اجازه دادن کمی خروج آب از طریق خروج تخلیه ، سطح آب "حباب" شود. . [2]

 

هیئت ملی بازرسان بویلر و مخازن تحت فشار یک روش آزمایش روزانه را که توسط انستیتوی استاندارد ملی آمریکا ، فصل 2 قسمت I-204.3 اندازه گیری سطح آب توصیف شده است ، توصیه می کند. اگرچه به شدت مورد نیاز نیست ، اما این روش به گونه ای طراحی شده است که به اپراتور اجازه می دهد تا با خیال راحت بررسی کند که تمام قسمتهای شیشه دید به درستی کار می کنند و اتصالات جریان آزاد به دیگ بخار برای عملکرد صحیح را دارند.

 

شکست

شیشه سنج موجود در دیگ بخار باید به صورت دوره ای مورد بازبینی قرار گیرد و در صورت مشاهده که در مجاورت مهره های غده نازک فرسوده شده است ، باید تعویض شود. انتظار می رود رانندگان دو یا سه لوله شیشه ای ، از قبل برش خورده به طول لازم ، همراه با مهره های شاهدانه یا لاستیک ، برای جایگزینی لوله های موجود در جاده ، حمل کنند. [1] آشنایی با این اتفاق ناخوشایند آنقدر مهم تلقی می شد که در حالی که یک راننده کارآموز روی صفحه قرار داشت ، یک لیوان اغلب به عمد خرد می شد تا به او تمرین کند که یک لوله جدید نصب کند. [3] اگرچه دریچه های توپی توپی برای جلوگیری از آزاد شدن بخار و آب سوخته در پایه ها تعبیه شده اند ، اما اینها می توانند از طریق تجمع مقیاس آهک خراب شوند. این روش استاندارد بود که اسکوپ ذغال را جلوی صورت می گرفت در حالی که دست دیگر ، درپوش را برای محافظت نگه می داشت ، سوپاپ های دو سر شیشه را خاموش می کرد.

 

رفلکس سنج

رله رفلکس در ساخت پیچیده تر است اما می تواند تمایز واضح تری بین گاز (بخار) و مایع (آب) ایجاد کند. به جای اینکه محتوا در یک لوله شیشه ای باشد ، این متشکل از یک بدنه فلزی شکاف دار به صورت عمودی با یک صفحه شیشه ای محکم نصب شده در سمت باز شکاف رو به اپراتور است. در قسمت عقب شیشه ، در تماس با رسانه ، شیارهایی در سطح آن قالب ریزی شده و به صورت عمودی کار می کنند. شیارها یک الگوی زیگ زاگ با زاویه 90 درجه تشکیل می دهند. نور حادثه ای که وارد شیشه می شود در سطح عقب در تماس با رسانه شکسته می شود. در ناحیه ای که با گاز در تماس است ، بیشتر نور از سطح یک شیار به سمت بعدی و عقب به سمت اپراتور منعکس می شود و سفید نقره ای به نظر می رسد. در ناحیه ای که با مایع در تماس است ، بیشتر نور به مایع شکسته می شود و باعث می شود این ناحیه برای اپراتور تقریباً سیاه به نظر برسد. سازه های مشهور رفلکس سنج عبارتند از Clark-Reliance، IGEMA، TGI Ilmadur، Penberthy، Jerguson، Klinger، Cesare-Bonetti و Kenco. با توجه به خاصیت سوزاننده درمان های ضد جرم گیری دیگ بخار ("نرم کننده های آب") ، رفلکس سنج ها تمایل دارند که به سرعت در آب آب شوند و در نمایش سطح مایع اثر خود را از دست می دهند. بنابراین ، اندازه گیرهای دو رنگ برای انواع خاصی از دیگهای بخار ، به ویژه آنهایی که در فشارهای بالاتر از 60 بار کار می کنند ، توصیه می شود.

 

سنج های دو رنگ

به منظور محافظت در برابر شیشه ، معمولاً یک سنج دو رنگ برای محیط های سوزاننده ترجیح داده می شود. این سنج از یک بدنه فلزی شکاف دار به صورت عمودی با یک شیشه ساده و محکم به جلو و عقب تشکیل شده است. سطوح بدنه جلو و عقب در صفحات عمودی غیر موازی قرار دارند. در پشت بدنه اندازه گیری منابع نوری با دو طول موج کاملاً متفاوت ، به طور معمول قرمز و سبز قرار دارند. به دلیل شکست مختلف نور قرمز و سبز ، منطقه مایع برای اپراتور سبز به نظر می رسد در حالی که منطقه گاز قرمز به نظر می رسد. برخلاف رفلکس سنج ، شیشه دارای سطح صفحه ای است که نیازی به تماس مستقیم با رسانه ندارد و می توان آن را با یک لایه c محافظت کرد

https://weddesiger.blogsky.com/1399/07/21/post-34/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86

 

 

 

 

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

سردخانه چیست

این برای همه ما اتفاق می افتد - شما محصولات تازه خریداری می کنید و آنها را در یخچال می چسبانید تا چند هفته بعد به نظر برسد که لرزیده و پوسیده باشد.

برای جلوگیری از بیرون انداختن آن ، مهم است که بدانید میوه ها و سبزیجات را در کجا نگهداری کنید و همچنین غذاهایی را که باید از یکدیگر جدا نگه دارید. بعضی از میوه ها گاز اتیلن می دهند که باعث می شود محصولات دیگر سریعتر رسیده و پوسیده شوند.

این نکات مربوط به ذخیره سازی به شما کمک می کند تا خرید میوه و سبزیجات را به مدت طولانی تری حفظ کنید تا ارزش پول خود را بدست آورید.
نکات عمومی ذخیره سازی - برخی از محصولات را می توان در یخچال در دمای 40 درجه فارنهایت یا پایین یا روی پیشخوان نگهداری کرد. تمام محصولاتی را که از قبل برش خورده یا پوست آن ها گرفته شده در یخچال قرار دهید.

میوه
سیب - سیب تولید کننده گاز اتیلن است بنابراین از محصولات دیگر دور نگه دارید. می توان آنها را حداکثر یک هفته در پیشخوان یا بیش از یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

آووکادو - روی پیشخوان رسیده و سپس در یخچال نگهداری کنید.

موز - موزهای سبز را از یخچال خارج کرده و بگذارید تا روی پیشخوان یا آویز موز رسیده شوند.

توت - بلوبری ، توت سیاه ، توت فرنگی و تمشک ظریف هستند و نباید آنها را بشویید تا زمانی که آماده خوردن شوید. در یخچال و در ظروف خشک و سرپوشیده نگهداری کنید.

گیلاس و انگور - در یخچال ، بدون شستشو ، در ظروف پلاستیکی یا کیسه های پلاستیکی بسته بندی شده خود ذخیره کنید تا زمانی که آماده شستشو و خوردن باشید.

مرکبات - با نگهداری کلمنتین ها ، گریپ فروت ، لیمو ، لیموترش و پرتقال با نگهداری آنها در کشوی ترد یا در کیسه مش در یخچال ، ماندگاری آن را افزایش دهید.

خربزه - طالبی و گل عسل را حتی قبل از برش در یخچال ذخیره کنید. هندوانه را می توان در مکانی خشک و تاریک و دور از محصولات دیگر نگهداری کرد. خربزه بریده شده را در یخچال نگه دارید.

میوه سنگی - شلیل ، هلو و آلو را در کیسه کاغذی روی پیشخوان نگه دارید تا زمانی که رسیده شود و سپس به یخچال منتقل کنید و چند روز دیگر دوام می آورد.

گوجه فرنگی - همیشه در دمای اتاق نگهداری کنید زیرا یخچال باعث پوسیدگی سریع آن می شود. در کاسه ای دور از آفتاب یا گرما شل نگه دارید (مانند اجاق گاز.)

سبزیجات
کلم بروکلی و گل کلم - کلم بروکلی و گل کلم بهتر است در کشوهای جداگانه یخچال و به دور از محصولات دیگر نگهداری شوند.

کرفس - در یخچال نگهداری کنید.

ذرت - در یخچال داخل پوسته آنها نگهداری شود.

خیار - در دمای اتاق نگهداری شود. اگر بلافاصله پس از خارج شدن از یخچال استفاده شود ، می توانید 1 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

بادمجان - در دمای اتاق نگهداری شود. اگر بلافاصله پس از خارج شدن از یخچال استفاده شود ، می توانید 1 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

لوبیا سبز - در یخچال نگهداری کنید.

سبزیجات برگ سبز - سبزیجاتی مانند کاهو ، یقه ، خرد ، کلم پیچ و اسفناج باید در یخچال نگهداری شوند.

خانواده پیاز - سیر و پیاز را در فضای خنک ، تاریک و خشک نگهداری کنید اما به دلیل بوی شدید آنها از غذاهای دیگر جدا هستند.

قارچ - در یخچال شسته نشوید. رطوبت باعث لزج شدن آنها می شود.

فلفل - در دمای اتاق نگهداری شود. اگر بلافاصله پس از خارج شدن از یخچال استفاده شود ، می توانید 1 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

سبزیجات ریشه دار - هویج ، چغندر و تربچه را در یخچال نگهداری کنید. سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی زمستانی را در یک مکان خنک ، تاریک و خشک مانند انبار یا انبار نگهداری کنید.

 

https://weddesiger.blogsky.com/1399/07/23/post-38/%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%ae%d9%86%da%a9-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

سردخانه جیست

این برای همه ما اتفاق می افتد - شما محصولات تازه خریداری می کنید و آنها را در یخچال می چسبانید تا چند هفته بعد به نظر برسد که لرزیده و پوسیده باشد.

برای جلوگیری از بیرون انداختن آن ، مهم است که بدانید میوه ها و سبزیجات را در کجا نگهداری کنید و همچنین غذاهایی را که باید از یکدیگر جدا نگه دارید. بعضی از میوه ها گاز اتیلن می دهند که باعث می شود محصولات دیگر سریعتر رسیده و پوسیده شوند.

این نکات مربوط به ذخیره سازی به شما کمک می کند تا خرید میوه و سبزیجات را به مدت طولانی تری حفظ کنید تا ارزش پول خود را بدست آورید.
نکات عمومی ذخیره سازی - برخی از محصولات را می توان در یخچال در دمای 40 درجه فارنهایت یا پایین یا روی پیشخوان نگهداری کرد. تمام محصولاتی را که از قبل برش خورده یا پوست آن ها گرفته شده در یخچال قرار دهید.

میوه
سیب - سیب تولید کننده گاز اتیلن است بنابراین از محصولات دیگر دور نگه دارید. می توان آنها را حداکثر یک هفته در پیشخوان یا بیش از یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

آووکادو - روی پیشخوان رسیده و سپس در یخچال نگهداری کنید.

موز - موزهای سبز را از یخچال خارج کرده و بگذارید تا روی پیشخوان یا آویز موز رسیده شوند.

توت - بلوبری ، توت سیاه ، توت فرنگی و تمشک ظریف هستند و نباید آنها را بشویید تا زمانی که آماده خوردن شوید. در یخچال و در ظروف خشک و سرپوشیده نگهداری کنید.

گیلاس و انگور - در یخچال ، بدون شستشو ، در ظروف پلاستیکی یا کیسه های پلاستیکی بسته بندی شده خود ذخیره کنید تا زمانی که آماده شستشو و خوردن باشید.

مرکبات - با نگهداری کلمنتین ها ، گریپ فروت ، لیمو ، لیموترش و پرتقال با نگهداری آنها در کشوی ترد یا در کیسه مش در یخچال ، ماندگاری آن را افزایش دهید.

خربزه - طالبی و گل عسل را حتی قبل از برش در یخچال ذخیره کنید. هندوانه را می توان در مکانی خشک و تاریک و دور از محصولات دیگر نگهداری کرد. خربزه بریده شده را در یخچال نگه دارید.

میوه سنگی - شلیل ، هلو و آلو را در کیسه کاغذی روی پیشخوان نگه دارید تا زمانی که رسیده شود و سپس به یخچال منتقل کنید و چند روز دیگر دوام می آورد.

گوجه فرنگی - همیشه در دمای اتاق نگهداری کنید زیرا یخچال باعث پوسیدگی سریع آن می شود. در کاسه ای دور از آفتاب یا گرما شل نگه دارید (مانند اجاق گاز.)

سبزیجات
کلم بروکلی و گل کلم - کلم بروکلی و گل کلم بهتر است در کشوهای جداگانه یخچال و به دور از محصولات دیگر نگهداری شوند.

کرفس - در یخچال نگهداری کنید.

ذرت - در یخچال داخل پوسته آنها نگهداری شود.

خیار - در دمای اتاق نگهداری شود. اگر بلافاصله پس از خارج شدن از یخچال استفاده شود ، می توانید 1 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

بادمجان - در دمای اتاق نگهداری شود. اگر بلافاصله پس از خارج شدن از یخچال استفاده شود ، می توانید 1 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

لوبیا سبز - در یخچال نگهداری کنید.

سبزیجات برگ سبز - سبزیجاتی مانند کاهو ، یقه ، خرد ، کلم پیچ و اسفناج باید در یخچال نگهداری شوند.

خانواده پیاز - سیر و پیاز را در فضای خنک ، تاریک و خشک نگهداری کنید اما به دلیل بوی شدید آنها از غذاهای دیگر جدا هستند.

قارچ - در یخچال شسته نشوید. رطوبت باعث لزج شدن آنها می شود.

فلفل - در دمای اتاق نگهداری شود. اگر بلافاصله پس از خارج شدن از یخچال استفاده شود ، می توانید 1 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

سبزیجات ریشه دار - هویج ، چغندر و تربچه را در یخچال نگهداری کنید. سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی زمستانی را در یک مکان خنک ، تاریک و خشک مانند انبار یا انبار نگهداری کنید.

 

https://weddesiger.blogsazan.com/post/3Oj8/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

حتما قبل از احداث سردخانه همه موارد را با دقت مطالعه کنید.

احداث سردخانه مواد غذایی، بستنی، میوه، خرما و خشکبار، گوشت و مرغ روز به روز گسترش پیدا می‌کند. در این میان انتخاب تجهیزات مناسب و نصب و راه‌اندازی صحیح، صاحبان سردخانه مواد غذایی را در مدیریت بهتر کسب و کار خود یاری خواهد کرد.

 

یکی از موارد مهم و اساسی در تصمیم گیری فعالان این حوزه، قیمت تجهیزات و هزینه ساخت سردخانه می‌باشد. در این صفحه قیمت انواع سردخانه مواد غذایی و عوامل موثر بر قیمت تمام شده سردخانه ارائه شده است.

قیمت سردخانه

موارد موثر بر قیمت تمام شده یک سردخانه عبارتند از:

- ابعاد (طبیعتا هر چقدر بزرگ تر باشد، هزینه ساخت نیز افزایش می‌یابد.)
- دمای نگهداری (بالای صفر یا زیر صفر)
- برق سه فاز یا تک فاز (هزینه ساخت سردخانه با برق تک فاز بیشتر است. بعلاوه اینکه ساخت سردخانه‌های بزرگ با برق تک فاز ممکن نیست.)
- موتور سردخانه یا همان کمپرسور سردخانه (موتور سردخانه dwm کوپلند یا موتور سردخانه‌ای بیتزر)
- برند کندانسور و اواپراتور (نیک، نوین، صابکول، آرشه، بوران و یا تبادل کار)
- ساندویچ پانل (نبوغ سرمایش یا ماموت)
- تابلو برق (هیوندایی، هیمل یا اشنایدر الکتریک)
- سایز و نوع درب سردخانه
- شیرآلات و تجهیزات کنترلی (دانفوس یا کستل)
- دقت و کیفیت نصب

با این حال اصلی‌ترین عامل تعیین کننده هزینه ساخت سردخانه "ابعاد سردخانه" می‌باشد. از سوی دیگر انتخاب درست و بکارگیری تجهیزات با کیفیت و دارای اصالت، منجر به کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های پس از نصب خواهد شد. طبیعتا قیمت سردخانه تابع برند تجهیزات، کیفیت تجهیزات و گارانتی‌های هر یک نیز می‌باشد.

 

http://webdesiger.tebyan.net/post/34

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

تکنسین صنعتی

تکنسین صنعتی
فارغ التحصیلان برنامه های فناوری صنعتی اکثر موقعیت هایی را که مهندسی کاربردی و / یا مدیریت هستند ، به دست می آورند. از آنجا که "تکنسین صنعتی" یک عنوان شغلی رایج در ایالات متحده نیست ، مدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی واقعی که توسط فرد کسب می شود با عنوان شغلی که دریافت می کند ، پنهان می شود. عناوین شغلی معمول برای تکنسین های صنعتی دارای مدرک لیسانس شامل تکنسین مهندسی سیستم های کیفیت ، تکنسین مهندسی ساخت ، تکنسین مهندسی صنایع ، مدیر کارخانه ، ناظر تولید و غیره است. [1] [5] عناوین شغلی معمولی برای تکنسین های صنعتی که دارای مدرک کاردانی دو ساله هستند شامل تکنسین پروژه ، تکنسین ساخت ، فن پردازش و غیره است. [1]

یک برنامه درسی تکنسین ممکن است در یک منطقه فنی خاص از مطالعه متمرکز یا تخصص داشته باشد. نمونه هایی از این موارد شامل الکترونیک ، ساخت ، ساخت ، گرافیک ، اتوماسیون / رباتیک ، CADD ، فناوری نانو ، هوانوردی و غیره است.

 

https://webdesiger.tebyan.net/post/29

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

15 سال یک زندگی متوسط ​​مورد انتظار HVAC است
طبق ASHRAE ، بیشتر تجهیزات گرمایش و سرمایش می تواند با تعمیر و نگهداری متوسط ​​یا معمولی 15 سال دوام داشته باشد. در این سناریو ، مالک ساختمان ، ناظر یا مدیر املاک تمام تلاش خود را می کنند تا سالانه واحد تمیز شود و فیلترهای هوا به موقع عوض شوند. تیم مدیریتی حتی ممکن است سالی یکبار نظافت و بازرسی منظم مجاری هوا را برنامه ریزی کند. با این حال ، برخی از سالها ممکن است به دلیل کمبود بودجه ، از تعمیر و نگهداری جلوگیری کنند یا به تعویق بیفتد ، و واحد ممکن است به طور غیر منتظره از کار بیفتد ، که منجر به افزایش سایش و پارگی زیاد می شود. صورتحساب های تعمیر. وقتی صحبت از تجهیزات HVAC می شود که به طور معمول 15 سال طول می کشد ، می توانید انتظار داشته باشید که یک سیستم کانال مجاری تجاری یا یک واحد پشت بام تجاری چند منطقه ای داشته باشید.

10 سال سن متوسط ​​انتظار می رود و معمولاً زمانی که می خواهید به فکر ارتقا واحد برای بهره وری بهتر انرژی باشید
طبق InterNACHI ، انتظار می رود که واحدهای تهویه مطبوع مرکزی یا واحدهایی با کندانسورهای سطح سطح زمین بین هفت تا 15 سال دوام داشته باشند. هفت سال طول عمر مورد انتظار سیستمی است که به سختی نگهداری می شود در حالی که 15 سال امید به زندگی در واحدی است که هر ساله تمیز ، بازرسی و تعمیر می شود. معمولاً گفته می شود که در 10 سالگی این سیستم هزینه های خود را پرداخت کرده یا به حد متوسطی رسیده است. حتی برخی از پیمانکاران معتقدند که هر سال پس از 10 سال پاداش است. معنی این نیز این است که شما باید برنامه ریزی را برای جایگزینی سیستم فعلی HVAC خود در حدود 10 سال شروع کنید.

5 سال در صورت انجام تعمیر و نگهداری در معرض خطر یا شکست
کولرهای گازی که نصب شده اند و دیگر هرگز توسط یک متخصص تعمیر و نگهداری لمس نمی شوند ، انتظار می رود پنج سال دوام داشته باشند. اگر یک سیستم HVAC متوسط ​​تا با راندمان بالا خریداری کرده اید ، می توانید انتظار صرفه جویی در انرژی در فصل اول و دوم استفاده را داشته باشید. پس از سال دوم ، به دلیل خرابی کامل واحد ، می توانید انتظار کاهش انرژی و بازده خنک کننده و همچنین افزایش نیاز به تعمیرات بسیار گران را داشته باشید. همچنین توجه به این نکته مهم است که اگر قبض تعمیرات شما 50 درصد از هزینه واحد جدید است ، بیشتر پیمانکاران HVAC در شیکاگو توصیه می کنند آن را تعویض کنید.

 

https://webdesiger.tebyan.net/post/24

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

استرینر نوع Y یا Y-Type Strainer

در استرینر Y یا صافی نوع Y، پایه فیلتر با زاویه مورب به لوله اصلی وصل می شود و صافی (استرینر) در وضعیت Y قرار می گیرد (علت نام گذاری آن نیز همین است). این نوع معمولاً در خطوط تحت فشار، بخار، مایع یا گاز استفاده می شود اما می توان از آن در موقعیت های وکیوم یا ساکشن نیز استفاده کرد.استرینر Y معمولا ظرفیت نگهداری گل و لای کمتری نسبت به صافی نوع سبدی دارد و بنابراین تمیزکاری دوره ای بیشتری نیز نیاز دارد. در سیستم های بخار، معمولا این مشکل ایجاد نمی شود مگر اینکه میزان زنگار زیادی وجود داشته باشد یا بلافاصله بعد از نصب و راه اندازی که مقدار گل و لای زیادی وارد صافی (استرینر) می شود.

در جاهایی که مقدار زیادی گل و لای وجود دارد، معمولا می توان یک شیر تخلیه از زیر را در کلاهک صافی نصب کرد و به این ترتیب استرینر از فشار بخار برای تمیز شدن استفاده می کند و دیگر نیازی به توقف سیستم (کارخانه) نیست.

 

http://weddesiger.rozblog.com/post/39

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

از خازن های تبخیری یا برج خنک کننده به طور معمول برای خنک سازی تبخیری استفاده می شود. از یک حوضچه آبپاش ممکن است به عنوان گزینه دیگر استفاده شود. گردش مجدد آب در سیستم خنک کننده نیاز آب آرایش را به کمتر از 3٪ از آب که برای خنک کردن یک بار مورد نیاز است کاهش می دهد.

ظرفیت خنک سازی بر حسب تن تبرید اندازه گیری می شود. یک تن برودت به عنوان ظرفیت حذف گرما با سرعت 12000 Btu / ساعت در اواپراتور یا چیلر تعریف می شود.

یک سیستم تبرید جذبی که 12000 Btu / hr را از بین می برد (1 تن تهویه هوا را انجام می دهد) برای هدایت فرآیند جذب ، به انرژی گرمایی ورودی تقریباً 18000 Btu / h نیاز دارد. این بدان معنی است که رد گرما در برج خنک کننده تقریباً 30000 Btu / hr در هر تن تبرید است. با کاهش درجه حرارت 15 درجه فارنهایت (8 درجه سانتیگراد) در سراسر برج ، رد حرارت یک سیستم جذب نیاز به گردش تقریبا 4 گرم در دقیقه آب در هر تن تهویه هوا دارد. تبخیر آب در گردش مجدد با سرعت تقریبی 3.7 گیگابایت در هر تن اتفاق می افتد.

به جز پمپ های محلول و مبرد ، در سیستم جذب هیچ قسمت متحرکی وجود ندارد. اگرچه این یک مزیت طراحی اقتصادی است ، هزینه تولید بخار کم فشار یا آب گرم با درجه حرارت بالا (HTHW) نیز باید در نظر گرفته شود.

سیستم های فشرده سازی نیز یک بار حرارتی اضافی را تحمیل می کنند. این امر به دلیل انرژی مورد نیاز برای فشرده سازی گاز مبرد کم فشار و دمای پایین از اواپراتور و تحویل آن با فشار بیشتر به کندانسور است. انرژی ورودی کمپرسور تقریباً 3000 Btu / hr در هر تن تبرید است. بر این اساس ، رد حرارت طبیعی در یک سیستم فشرده سازی تقریباً 15000 Btu / ساعت در هر تن تبرید است که نیاز به تبخیر حدود 2 گالن در ساعت آب خنک کننده دارد.

https://weddesiger.blogsazan.com/post/3Oiw/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D8%AF

  • علیرضا شمسی پور
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir