مرجع مقالات خوب

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مبدل حرارتی صفحه ای که غالباً مبدل حرارتی صفحه و قاب نامیده می شود ، از چارچوبی تشکیل شده است که صفحات انتقال حرارت را در خود نگه می دارد. یک بسته صفحه از صفحات فلزی راه راه با دریچه برای رسانه در یک قاب تراز شده و با پیچ و مهره فشرده می شود. صفحات یک سری کانال برای دو رسانه تشکیل می دهند.
مبدلهای حرارتی صفحه واشر دار
مبدل حرارتی صفحه ای واشر دار از تعدادی ورق فلزی راه راه نازک تشکیل شده است که توسط پیچ و مهره های درون یک قاب به هم فشرده می شوند. هر صفحه مجهز به یک سیستم واشر دوتایی است که سیالات را از محیط اطراف و همچنین بین دو محیط آب بندی می کند. سیستم آب بندی همچنین سیالات را به مجموعه ای از کانال های موازی هدایت می کند ، به طوری که یکی از سیالات در کانال های شماره فرد جریان می یابد در حالی که سیال دیگر در کانال های زوج در الگوی جریان ضد جریان جریان می یابد. الگوی راه راه صفحات به صفحه استحکام می بخشد و سطح را افزایش می دهد در حالی که تلاطم سیالات جاری بر روی آن را القا می کند. وقتی صفحات به هم فشرده می شوند تا تماس فلزی بین الگوهای راه راه ایجاد شود ، تعداد زیادی از نقاط تماس ایجاد می شود و به طراحی استحکام می بخشد. به این ترتیب می توان فشارهای زیاد را با ضخامت صفحه نسبتاً نازک کنترل کرد. سایر ویژگی ها عبارتند از:
طراحی فشار خلا تا 450 psig ASME.
دمای طراحی از -10 تا 350oF (-23 تا 177oC).
محدوده محصول (میزان جریان) 0 تا 20000 گال/دقیقه
طرحهای پیشرفته قابها ، صفحات و واشرها به مبدلهای حرارتی صفحه واشر اجازه می دهد تا تقریباً برای هر کاربردی در محدوده فشار و دما مورد استفاده قرار گیرد. طراحی صفحه اجازه می دهد تا مایعات رسوب دهنده و تمیز مورد استفاده قرار گیرد و طیف وسیعی از مواد صفحه ، در ترکیب با مواد واشر با کارایی بالا ، به پردازنده ها اجازه می دهد تقریباً بیشتر مایعات را کنترل کنند.

مبدلهای حرارتی ورق جوش داده شده
با بالغ شدن فن آوری مبدل حرارتی صفحه ای واضح ، مشخص شد که خرید مبدل حرارتی طراحی واشر دار ، تکنولوژی صفحه را در بسیاری از فرآیندهای صنعتی محدود کرده است. برای برآوردن این تقاضا ، طیف گسترده ای از طرح های مبدل حرارتی ورق جوش داده شده برای برآوردن الزامات مختلف فرایند ، توسعه داده شد. مبدل های حرارتی ورق های جوش داده شده از اصول یکسانی با واشر خود استفاده می کنند اما از جوش فیوژن برای بستن کانال جریان سیال به جای واشر استفاده می کنند. نتیجه یک بسته صفحه انتقال حرارت به طور کامل جوش داده شده است.
در حالی که مزایای طراحی صفحات راه راه را شامل می شود ، مبدل های حرارتی صفحات جوش داده شده مزایای دیگری را ارائه می دهند که دامنه عملکرد فناوری صفحه را افزایش می دهد. آنها عبارتند از:

فشار طراحی تا 600 psig (50 bar) و دمای طراحی تا 650oF (343oC).
هزینه های تعمیر و نگهداری پایین زیرا تعویض واشر مورد نیاز نیست.
پیکربندی دسترسی آسان و تمیز کردن در هر دو طرف را امکان پذیر می کند.
مقاومت بالا در برابر خستگی حرارتی و مکانیکی برای کاربردهای چرخه ای.
ایمنی و قابلیت اطمینان بهبود یافته است.

https://www.process-heating.com/articles/85221-a-look-at-plate-heat-exchangers

 

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

اواپراتور پلیت

پیکربندی صفحه و قاب از صفحات مخصوص ، با محصول جایگزین و اواپراتور صفحه ای کانال های گرمایش استفاده می کند. صفحات توسط واشرهایی که در شکاف های مخصوص طراحی شده اند و نیازی به چسب ندارند ، مهر و موم می شوند. این واشرها را می توان بدون ابزار خاصی درج و خارج کرد.


اواپراتور بشقاب
بررسی اجمالی
محصولات مرتبط
محصولات خدمات
با ما تماس بگیرید
نقل قول بگیرید
بشقاب تبخیر کننده -01
عمل
محصوالت محصول و وسایل گرمایشی به صورت معکوس از طریق گذرگاه های مربوطه منتقل می شوند. فواصل مشخص صفحات در ارتباط با صفحات خاص باعث ایجاد تلاطم شدید می شود که منجر به انتقال حرارت مطلوب می شود.

انتقال شدید گرما باعث می شود تا محصول جوشانده شود در حالی که بخار تشکیل شده مایع باقی مانده را به عنوان یک فیلم در حال افزایش به مجرای بخار بسته صفحه هدایت می کند. مایع و بخار باقی مانده در جدا کننده گریز از مرکز پایین دست جدا می شوند. مجرای ورودی گسترده و حرکت رو به بالا توزیع مطلوب را در سطح مقطع کل مبدل حرارتی تضمین می کند.

ویژگی های خاص
استفاده از وسایل گرمایشی مختلف - به دلیل هندسه صفحات ، سیستم پلیت بریز  را می توان هم با آب گرم و هم با بخار گرم کرد.
کیفیت بالای محصول - به دلیل تبخیر ملایم و یکنواخت در حین کار با یک گذر.
فضای کمی مورد نیاز است - به دلیل طراحی فشرده ، خطوط اتصال کوتاه و ارتفاع کلی کوچک حداکثر. 4 - 6 متر
نصب آسان که به زمان کمی نیاز دارد - به دلیل واحدهای ساختمانی از پیش مونتاژ شده و قابل حمل.
میزان تبخیر انعطاف پذیر - با افزودن یا حذف صفحات.
سهولت نگهداری و نظافت - زیرا بسته های بشقاب را می توان به راحتی باز کرد.

 

https://www.gea.com/en/products/evaporators-crystallizers/evaporator-clean-vapor-recover-gas-distilling/plate-evaporator.jsp

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

مبدل حرارتی صفحه ای نوعی مبدل حرارتی است که از صفحات فلزی برای انتقال حرارت مبدل حرارتی صفحه ای پلیت بین دو سیال استفاده می کند. این یک مزیت عمده نسبت به یک مبدل حرارتی معمولی دارد زیرا مایعات در سطح بسیار بزرگتری قرار می گیرند زیرا مایعات روی صفحات پخش می شوند. این امر باعث انتقال حرارت می شود و سرعت تغییر دما را تا حد زیادی افزایش می دهد. در حال حاضر مبدل های حرارتی صفحه ای متداول هستند و از نسخه های لحیم کاری بسیار کوچک در بخش های آب گرم میلیون ها دیگ بخار ترکیبی استفاده می شود. بازده انتقال حرارت بالا برای چنین اندازه فیزیکی کوچکی ، جریان آب گرم داغ (DHW) دیگهای بخار ترکیبی را افزایش داده است. مبدل حرارتی صفحه ای کوچک تأثیر زیادی در گرمایش خانگی و آب گرم دارد. نسخه های تجاری بزرگتر از واشر بین صفحات استفاده می کنند ، در حالی که نسخه های کوچکتر تمایل به لحیم کاری دارند.

مفهوم مبدل حرارتی استفاده از لوله ها یا سایر ظروف نگهدارنده برای گرم کردن یا سرد کردن یک مایع با انتقال حرارت بین آن و سیال دیگر است. در بیشتر موارد ، مبدل شامل یک لوله پیچ خورده حاوی یک سیال است که از محفظه حاوی سیال دیگر عبور می کند. دیوارهای لوله معمولاً از فلز یا ماده دیگری با رسانایی حرارتی بالا ساخته شده اند تا مبادله را تسهیل کنند ، در حالی که پوشش بیرونی محفظه بزرگتر از یک پلاستیک ساخته شده یا با عایق حرارتی پوشیده شده است تا از خروج گرما جلوگیری شود. مبدل

مبدل حرارتی صفحه ای (PHE) توسط دکتر ریچارد سلیگمن در سال 1923 اختراع شد و روشهای گرمایش و سرمایش غیر مستقیم مایعات را متحول کرد. [1] دکتر ریچارد سلیگمن APV را در سال 1910 با عنوان شرکت کارخانه آلومینیوم و کشتی محدود ، یک شرکت متخصص تولید کننده کشتی های جوش داده شده برای تجارت آبجوسازی و روغن های گیاهی تأسیس کرد.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Plate_heat_exchanger

  • علیرضا شمسی پور
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir