مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

دیسک سوپاپ
یک دیسک یا یک سوپاپ یک انسداد متحرک در داخل بدنه ثابت است که فروش شیرآلات کسری به طور قابل تنظیم جریان را از طریق شیر محدود می کند. اگرچه به صورت سنتی دیسک شکل است ، اما دیسک ها به اشکال مختلفی در می آیند. بسته به نوع سوپاپ ، یک دیسک می تواند به صورت خطی درون یک شیر حرکت کند ، یا روی ساقه بچرخد (مانند شیر پروانه ای) ، یا روی لولا یا مثلث بچرخد (مانند سوپاپ چک). توپ یک عضو دریچه گرد است که دارای یک یا چند مسیر بین درگاه هایی است که از آن عبور می کند. با چرخاندن توپ می توان جریان را بین پورت های مختلف هدایت کرد. دریچه های توپی از روتورهای کروی با سوراخ استوانه ای سوراخ شده به عنوان عبور سیال استفاده می کنند. دریچه های پلاگین از روتورهای استوانه ای یا مخروطی مخروطی به نام دوشاخه استفاده می کنند. [مبهم] سایر اشکال گرد برای روتورها نیز می توانند در دریچه های روتور وجود داشته باشند ، به شرطی که بتوانند روتور را در داخل بدنه شیر قرار دهند. با این حال ، همه دیسک های گرد یا کروی روتور نیستند. به عنوان مثال ، یک سوپاپ چک توپی از توپ برای جلوگیری از جریان معکوس استفاده می کند ، اما روتور نیست زیرا عملکرد شیر شامل چرخش توپ نیست.

صندلی

دریچه پروانه خاموش توربین فرانسیس در ایستگاه برق گوردون ، تاسمانی

شیر توپی
صندلی سطح داخلی بدنه است که با دیسک تماس می گیرد و یک مهر و موم ضد نشت ایجاد می کند. در دیسک هایی که به صورت خطی حرکت می کنند یا روی لولا یا سه پایه می چرخند ، دیسک فقط در صورت بسته شدن سوپاپ با صندلی تماس می گیرد. در دیسک هایی که می چرخند ، صندلی همیشه در تماس با دیسک است ، اما با چرخش دیسک ، منطقه تماس تغییر می کند. صندلی همیشه نسبت به بدن ثابت است.

صندلی ها بر اساس اینکه مستقیماً به بدنه بریده شوند یا از ماده دیگری ساخته شده باشند ، طبقه بندی می شوند:

صندلی های سخت یکپارچه در بدنه سوپاپ هستند. تقریباً همه شیرآلات فلزی نشسته سخت دارای نشت کمی هستند.
صندلی های نرم بر روی بدنه شیر نصب می شوند و بسته به حداکثر دمای کار ، از مواد نرم تری مانند PTFE یا الاستومرهای مختلف مانند NBR ، EPDM یا FKM ساخته می شوند.
دریچه نرم و نشسته در هنگام بسته شدن کمتر نشت می کند در حالی که شیرهای نشسته با دوام تر هستند. دریچه های دروازه ای ، گلوب و چک معمولاً در جای سخت قرار می گیرند در حالی که شیرهای پروانه ای ، مدل های شیرآلات کسری توپی ، پلاگین و دیافراگمی معمولاً نشسته اند.

ساقه

فنر اینکونل X750
ساقه حرکت را از دسته یا دستگاه کنترل به دیسک منتقل می کند. ساقه به طور معمول هنگام حضور از داخل کلاهک عبور می کند. در بعضی موارد می توان ساقه و دیسک را به صورت یک تکه ترکیب کرد و یا ساقه و دسته را به صورت یک تکه ترکیب کرد.

حرکتی که توسط ساقه منتقل می شود ممکن است یک نیروی خطی ، یک گشتاور چرخشی یا ترکیبی از اینها باشد (شیر زاویه ای با استفاده از پین راکتور گشتاور و مونتاژ توپی). سوپاپ و ساقه را می توان رزوه کرد به گونه ای که می توان ساقه را با چرخاندن آن در یک جهت یا جهت دیگر به داخل یا خارج آن پیچ کرد ، بنابراین دیسک را به سمت عقب یا جلو داخل بدنه حرکت داد. [مبهم] از بسته بندی اغلب بین ساقه و سرپوش را برای حفظ مهر و موم کنید. بعضی از شیرها کنترل خارجی ندارند و مانند اکثر شیرهای چک نیازی به ساقه ندارند.

دریچه هایی که دیسک آنها بین صندلی و ساقه قرار دارد و جایی که ساقه جهت آن را به سمت سوپاپ سوپاپ می کند تا بسته شود ، به طور معمول نشسته یا جلو نشسته اند. دریچه هایی که صندلی آنها بین دیسک و ساقه قرار دارد و جایی که ساقه در جهت خارج از سوپاپ برای خاموش کردن آن حرکت می کند ، عقب نشسته یا عقب هستند. این اصطلاحات در مورد شیرهای فاقد ساقه یا دریچه هایی با استفاده از روتور کاربرد ندارند.

واشر
واشرها مهر و موم مکانیکی یا بسته بندی هایی هستند که برای جلوگیری از نشت گاز یا مایعات از دریچه ها استفاده می شوند.

گلوله های سوپاپ
برای کاربردهای شدید ، فشار زیاد ، تحمل زیاد ، از یک گلوله سوپاپ نیز استفاده می شود. آنها به طور معمول از فولاد ضد زنگ ، تیتانیوم ، استلایت ، هاستلو ، برنج یا نیکل ساخته می شوند. آنها همچنین می توانند از انواع مختلف پلاستیک مانند ABS ، PVC ، PP یا PVDF ساخته شوند.

بهار
بسیاری از سوپاپ ها دارای فنر برای بارگذاری فنر هستند ، تا به طور معمول دیسک را به طور پیش فرض به برخی از موقعیت ها منتقل کنند اما به کنترل اجازه می دهد تا دیسک تغییر مکان یابد. دریچه های تسکین دهنده معمولاً از فنر برای بسته نگه داشتن شیر استفاده می کنند ، اما باعث می شوند فشار بیش از حد دریچه در برابر بار فنر باز شود. از فنرهای کویل به طور معمول استفاده می شود. مواد معمول فنر شامل فولاد اندود روی ، فولاد ضد زنگ و برای کاربردهای دمای بالا Inconel X750 است.

اصلاح

 

https://digitaps.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

  • ۹۹/۰۷/۳۰
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir