مرجع مقالات خوب

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مبدل حرارتی آلفالاوال دارای انواع مبدل حرارتی مختلفی بوده و از نوع صفحه‌ای است. این مبدل برای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کاربردهای کاربرد زیادی دارد. این مبدل‌ها، محصول شرکت آلفالاوال سوئدی بوده و از سال ۱۸۸۳ تاسیس شده است. مبدل‌های حرارتی آلفالاوال با بهره گیری از تکنولوژی روز اروپا با بهترین کیفیت وبا صرفه هزینه بسیار کم جایگزین منابع دوجداره و کوئلی می‌شود. در این مقاله قصد داریم مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای آلفالاوال را معرفی کنیم و نکات مهمی را در مورد استفاده آن‌ها بیان کنیم.

مبدل حرارتی آلفالاوال چیست؟

کاربرد مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال برای انتقال انرژی حرارتی از یک سیال به مایعات دیگر است. این مبدل حرارتی هر دو مایع را کاملاً از هم جدا می‌کند و هرگز اجازه مخلوط شدن به آن‌ها را نمی‌دهد. این مایعات می توانند آب، روغن و… باشند.

از آنجایی که این انتقال حرارت همیشه از گرما به سرما صورت می‌گیرد، مایعات باید دماهای مختلفی داشته باشند تا بتوانند گرما را منتقل کنند. این مبدل‌ها برای ایجاد کانال بوسیله واشر از چندین ورق از فلز نازک تشکیل می‌شوند. برای جلوگیری از خروج مایع از کانال، واشرها در بین صفحات قرار گرفته و فاصله بین صفحات را پر و مهر وموم می‌کنند.

معرفی شرکت آلفالاوال تولید کننده مبدل حرارتی صفحه‌ای

شرکت الفالاوال فعالیت خود را از سال1883 شروع نموده و یک شرکت شوئدی است. زمینه تولید و کاری این شرکت سوئدی تولید محصولات و ارائه راه حل‌های مناسب در ساخت سیستم‌های انتقال حرارت،تصفیه آب، انتقال و جابجایی سیالات است. شرکت آلفالاوال یک شرکت جهانی بوده که با مشتریانی در 100 کشور همکاری و ارتباط دارد.

این شرکت معتبر و شناخته شده در حوزه صنایع مختلف به شرکت‌های تولید انواع مبدل حرارتی کننده در زمینه سرمایش،  گرمایش، تصفیه و حتی جابجایی سیالات کمک کرده و به این شرکت‌های تولیدی برای بهینه‌سازی کردن فرآیند تولید یاری می‌رساند.

65درصد سهم بزارهای مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای در سطح جهان در انحصار این شرکت است. این درصد بالا از انحصار به دلیل کیفیت عالی و کارآمدی طولانی مدت مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای آلفالاول است.

شرایط طراحی مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال :

  • دمای آب سرد شهری ورودی به مبدل ۱۰ درجه
  • دمای آب گرم خروجی (آبگرم مصرفی) خروجی از مبدل حرارتی ۶۰درجه
  • دمای آب خروجی از دیگ در لحظه ورود به مبدل حرارتی ۸۰ درجه
  • دمای آب برگشتی از مبدل به دیگ آیگرم ۶۰ درجه

 

انواع مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال

به دلیل اینکه این مبدل انوع مختلفی دارد می‌تواند موارد استفاده وسیعی در تجهیزات گرمایشی و سرمایشی داشته باشد.  مبدل‌های حرارتی صفحه ای آلفالاوال برای کاربرد در سیستم‌های حرارتی مرکزی و موتورخانه بسیار مناسب هستند. زیرا این مبدل‌ها از سری مبدل‌های حرارتی فشرده بوده و قابلیت بالایی برای تحمل گرما را دارند.

از انواع این مبدل‌های حرارتی می‌توان به مبدل حرارتی صفحه ای جوشی، مبدل حرارتی صفحه ای واشردار و یک مبدل حرارتی صفحه‌ای T10 اشاره نمود. این مبدل حرارتی صفحه‌ای T10 یک مبدل جدید است که در ادامه توضیحاتی در مورد آن ارائه می‌شود.

1- مبدل حرارتی صفحه ای جوشی (BHE) :

این مبدل حرارتی شامل صفحاتی موازی از جنس استینلس استیل 316 است که با اختلاف فاز 180 درجه به یکدیگر جوش می‌خورند و کانال‌هایی با ضخامت بسیار کم را بوجود می‌آورند. مبدل حرارتی صفحه‌ای از جمله نسل پیشرفته مبدل‌های حرارتی است که دارای دو ویژگی خاص است. یکی قابلیت تحمل فشار un_ balance تا 30bar و دیگری عدم استفاده از واشر است. در این مبدل سیال‌های سرد و گرم به شکل یک در میان از کانال‌ها عبور می‌کنند. در این صورت سیال سرد به هنگام عبور از سیال گرم گرما می‌گیرد تا به دمای مطلوب برسد.

انواعمبدل حرارتی صفحه ای جوشی:

1.مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CB


در ساختار مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CB جوشی، صفحات بسیار نازک استیل با اندازه 50 میلیمتر که توسط جوش مس در کوره بدون هوا (خلاء) جوشکاری می شوند، وجود دارد. این مبدل ها می توانند فشار و دماهای بالا به خوبی تحمل کنند.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CB از لحاظ مشخصات فنی دارای ظرفیت 800 لیتر بر ساعت تا ظرفیت 18500 لیتر بر ساعت از ظرفیت حرارتی 40,000 تا 800,000 کیلوکالری بر ساعت تولید می شود.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال جوشی بصورت تک گذر، دو گذر و یا چند گذر بسته به نوع کاربرد و نیاز پروژه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 از جمله کاربردهای مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاول جوشی مدل CB  می توان به استفاده آن ها در سیستم های گرمایشی مثل، حرارت مرکزی، تولد آبگرم مصرفی، استخر، ذوب برف و … و دستگاه های سرمایشی مانند اویل کولر اشاره نمود.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال

2.مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل آلفاچیل


مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل آلفاچیل (Ac series) مختص کارکرد در سیستم های برودتی است که بصورت مستقیم گاز مبرد در مبدل حرارتی صفحه ای جریان دارد. از این مبدل جهت انتقال حرارت بین مبرد (سیال اولیه) و سیال خنک شونده (آب،آب نمک،اتیلن گلیکول) به عنوان سیال ثانویه استفاده می شوند.

کاربری مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل آلفاچیل:

  • اواپراتور جهت انبساط ، ماده مبرد و خنک کردن آب
  • کندانسور جهت تبدیل ماده مبرد به مایع و انتقال حرارت بین آب و ماده مبرد
  • دی سوپر هیتر
  • اکونومایزر جهت خنک کردن مایع مبرد و سوپر هیت کردن مبرد بخار
  • ساب کولر برای خنک کردن مبرد مایع

 

https://salamsarma.ir/%D9%85%D8%A8%D8%AF%D9%84-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84/

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

در پباده سازی سایت دو فاکتور ارزش و  طراحی سایت ارزان کیفیت اهمیت بخش اعظمی دارا‌هستند. طراحی سایت ضمن رسیدن به بالاترین کیفیت، از هدف ها عظیم آسو وب، میباشد. ما با فایده گیری از متد توسعه یافته و سطح علمی بالای کارکنان، این افتخار را داریم که از برگزیدگان مجریان طراحی سایت  در تهران باشیم. آسو وب با به کار گیری مجموعه متخصصان ماهر، در سمت و سوی رضایت هر چه بیشتر مشتری،سعی بی وقفه دارد. پباده سازی انواع وبسایت های مخصوص و ریسپانسیو ، seo وبسایت ، طراحی اپ ازفعالیت ‌های حرفه ای کمپانی طراحی وبسایت سایت آسو وب میباشد. آسو وب با سالیان تجربه در مسئله طراحی سایت  و سئو در تهران و داشتن نمونه کارهای درخشان از موسسه ها موفق طراحی انواع سایت در تهران و سئو در تهران می‌باشد.

آسو وب ،گروه تخصصی طراحی سایت در تهران امروزه یکی‌از عامل های موفقیت برای صاحبان کسب و فعالیت، داشتن یک سایت خاص و با صرفه گردیده برای موتورهای جستجو میباشد.ظاهری منحصر با طراحی سایت در تهران  آسو وب ضمن ساخت سایت ارزان ، بهینه سازی سایت و در نهایت سایتی کیفیت خوب از اولویت های اساسی یک طراحی سایت حرفه ای ست.ظاهری اختصاصی با ساخت سایت تهران  آسو وب و ضمن ساخت سایت ارزان ، بهینه سازی وب سایت و در نهایت سایتی با کیفیت از اولویت های اصلی یک طراحی سایتماهر است.

سرویس های طراحی سایت در تهران:

طراحی سایت در تهران ارزان و حرفه ای:

طرز پیاده سازی سایت یکی‌از مهم‌ترین دلایل تفاوت هزینه طراحی سایت در تهران میباشد.به کار گیری از سیستم های مدیر محتوای مهیا، منحصر به فرد، کدنویسی در پیاده سازی یک سایت ارزان در تهران موثرند هر مورد از این شیوه ها مزایای خاص خود را دارا هستند. آسو وب با به کار گیری از تجهیزات توسعه یافته، در طی وهزینه ی شما صرفه جویی خواهد کرد.برای پیشنهاد طراحی سایت تهران به طور تماما حرفه ای و ارزان طراحی سایت اطمینان فرمائید.

پیاده سازی سایت در تهران با گرافیک چشمگیر:

او‌لین خصوصیت که در اولِ ورود استفاده کننده به سایت، جلب اعتنا می نماید،گرافیک وب سایت میباشد.به کار گیری از تصاویر مطلوب و گرافیکی مطلوب و دیده نواز، لازمه ی یک پیاده سازی وب سایت ماهر ست. بطوریکه مقصود، جذب یوزرها و پرورش کسب و فعالیت میباشد. از نگاه اکثر یوزرها، اخذ محتوا به صورت دیداری نسبت به خوانداری ارجعیت دارااست. پس تصاویر مطلوب علاوه بر زیبایی در انتقال سریع مقاله بسیار مؤثر میباشد.ما با اطمینان خاطر، پذیرای پیشنهاد طراحی سایت شما با گرافیک مخصوص و ارزان هستیم.

طراحی سایت واکنش گرا ( ریسپانسیو):

وبسایت ریسپانسیو (Responsive) یا این که واکنش گرا، سایتی میباشد که در مرورگر های دیوایس های گوناگون مانند لپتاپ ، تلفن همراه های گوشی و … صورت و قالب خود را حفظ نماید. با توسعه دنیای وب و موبایل های هوشمند و تبلت ها ، تکنیک طراحی وب ریسپانسیو اهمیت بسیاری پیدا کرد. از‌آن‌جا‌که طراحی وب سایت ریسپانسیو دارایاهمیت بسیاری ست، شرکت آسو ولکلیه طراحی سایت های خود را به طور ریسپانسیو انجام می‌دهد.نمونه کارهای ما حاکی از اثبات این ادعاست!

طراحی سایت داینامیک:

طراحی سایت  داینامیک امروزه بسیار پرطرفدار شده‌است.وب سایت های داینامیک از یک‌سری صفحه های اینترنت تشکیل‌شده اند. آن‌ها در جواب به درخواست مخاطب طراحیمی گردند.در واقع فقط داده ها مقر داده آپ تو دیت میشود. مدیران وبسایت در اختیار گرفتن پنل وبسایت را در اختیار دارند.آن‌ها می‌توانند تغییرات ما یحتاج خود را روی وبسایت را اعمال نمایند

طراحی سایت در تهران:

یوزرها بسیاری عبارت طراحی سایت در تهران را در گوگل جستجو می نمایند.آن ها پیرو موسسه ها برتر طراحی سایت در تهران می باشند که ضمن ارائه ی خدماتی که با کیفیت بها قابل قبولی هم داشته باشد. سفارش می کنیم در شرایطی‌که برای یک طراحی سایت حرفه ای دارید، سوای معطلی با آسو وب تماس حاصل نمایید. کمپانی آسو وب نیز سرویس های طراحی سایت تخصصی را در تهران انجام می‌دهد.افزون بر آن آسو وب، این افتخار را داردکه پذیرای مشتریان اکثری از سراسر نقاط دور و نزدیک باشد.شرکت طراحی سایت آسو وب ، مرجع تخصصی طراحی وب سایت تهران و seo وبسایت در ایران ،مهیا ی سرویس به مشتریان گرامی در مورد seo و بهینه سازی می‌باشد، به یاری ما،کسب و کار خویش را دگرگون ساخته و همواره پیشرو باشید.

سرویس ها و پشتیبانی طراحی سایت درتهران:

بعضا موسسات طراحی وب سایت تهران متأسفانه پس از اتمام پروژه، سرویس ها و پشتیبانی ضعیفی ارائه میدهند. گروه مشاوره و پشتیبانی آسو وب شرکت طراحی سایتدر تهران، پیش از آغاز فعالیت پروژه ی شما تاآموزش بی نقص مدیر سایت و پشتیبانی فنی تا 1سال به طور رایگان به همدم شماست. اضافه کردن امکاناتی نو با دقت بهنوع آن با ارزش طراحی وب سایت ارزان برای شما انجام میگردد. پیش از آغاز پروژه به خواسته مشاوره و فهم نیاز های مشتریبه طور ظریف، یک گرد هم آیی به طور کامل رایگان هماهنگ میشود.تیم پشتیبانی آسو وب شرکت طراحی وب سایت تهران آماده ی مشاوره ی مشتریان گرامی از سراسر ایران میباشد. ما 24 ساعته در خدمت شما هستیم.

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

جریان سیال

دریچه وسیله یا جسمی طبیعی است خرید اینترنتی شیرآلات کسری که با باز کردن ، بسته شدن یا انسداد نسبی مسیرهای مختلف لیست قیمت شیرآلات کسری عبور ، جریان سیال (گازها ، مایعات ، مواد جامد سیال یا دوغاب) را تنظیم ، هدایت یا کنترل می کند. شیرآلات از نظر فنی اتصالات هستند ، اما معمولاً به عنوان یک دسته جداگانه مورد بحث قرار می گیرند. در یک دریچه باز ، سیال در جهتی از فشار بالاتر به فشار کمتر جریان می یابد. این کلمه از والوا لاتین گرفته شده است ، قسمت متحرک درب ، به نوبه خود از volvere ، به چرخش ، رول.

 

دریچه ساده ترین و بسیار باستانی به راحتی یک فلپ لولای آزاد است که برای جلوگیری از جریان سیال (گاز یا مایع) به سمت پایین چرخانده می شود ، اما وقتی جریان در جهت مخالف حرکت می کند ، توسط خود جریان بالا می رود. به این دلیل که مانع جریان جریان در یک جهت می شود یا "چک" می شود ، این یک سوپاپ چک نامیده می شود. شیرهای کنترلی مدرن ممکن است فشار را تنظیم کرده یا در پایین دست جریان داشته و بر روی سیستم های اتوماسیون پیچیده کار کنند.

 

شیرآلات کاربردهای زیادی دارند ، از جمله کنترل آب برای آبیاری ، مصارف صنعتی برای کنترل فرایندها ، مصارف مسکونی مانند روشن / خاموش و کنترل فشار برای ظرفشویی و لباسشویی و شیرهای منازل. حتی در قوطی های اسپری آئروسل یک دریچه کوچک تعبیه شده است. از شیرآلات در بخشهای نظامی و حمل و نقل نیز استفاده می شود. در کانالهای HVAC و سایر جریانهای هوای نزدیک به جو ، به جای دریچه ها میراگر نامیده می شود. اما در سیستم های هوای فشرده از شیرآلات استفاده می شود که متداول ترین نوع آن شیرهای توپی است.

 

 

فهرست

1 برنامه

2 تنوع

3 نوع

4 جز

4.1 بدن

4.2 سرپوش

4.3 بنادر

4.4 دستگیره یا محرک

4.5 دیسک

4.6 صندلی

4.7 ساقه

4.8 واشر

4.9 گلوله های دریچه ای

4.10 بهار

4.11 اصلاح

5 موقعیت عملکرد شیر

5.1 شیرهای دو پورت

5.2 سوپاپ سه پورت

5.3 شیرهای چهار پورت

6 کنترل کنید

7 ملاحظات دیگر

8 تصویر

9 همچنین مراجعه کنید

10 منبع

11 لینک خارجی

برنامه های کاربردی

دریچه ها تقریباً در هر فرآیند صنعتی یافت می شوند ، از جمله پردازش آب و فاضلاب ، استخراج معدن ، تولید برق ، فرآوری روغن ، گاز و نفت ، تولید مواد غذایی ، تولید مواد شیمیایی و پلاستیک و بسیاری از زمینه های دیگر.

 

مردم در کشورهای پیشرفته از شیرآلات در زندگی روزمره خود استفاده می کنند ، از جمله شیرآلات لوله کشی ، مانند شیر آب شیر ، شیر کنترل گاز اجاق گاز ، دریچه های کوچک مجهز به ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی ، دستگاه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم و شیر آلات در ماشین موتورها

 

در طبیعت دریچه هایی وجود دارد ، به عنوان مثال دریچه های یک طرفه در رگها که گردش خون را کنترل می کنند و دریچه های قلب جریان خون را در اتاق های قلب کنترل می کنند و عملکرد صحیح پمپاژ را حفظ می کنند.

 

سوپاپ ها ممکن است به صورت دستی ، یا توسط دسته ، اهرم ، پدال یا چرخ کار کنند. سوپاپ ها همچنین ممکن است خودکار باشند ، که تحت تأثیر تغییرات فشار ، دما یا جریان ایجاد می شوند. این تغییرات ممکن است بر روی یک دیافراگم یا یک پیستون عمل کند که به نوبه خود شیر را فعال می کند ، نمونه هایی از این نوع سوپاپ ها که معمولاً یافت می شوند ، دریچه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم یا دیگهای بخار است.

 

سیستم های کنترل پیچیده تر با استفاده از شیرهایی که نیاز به کنترل خودکار بر اساس ورودی خارجی دارند (به عنوان مثال ، تنظیم جریان از طریق یک لوله به یک نقطه تنظیم در حال تغییر) نیاز به محرک دارند. محرک بسته به ورودی و تنظیم سوپاپ ، آن را سکته می کند ، اجازه می دهد سوپاپ به طور دقیق قرار گیرد و امکان کنترل انواع مختلف الزامات را فراهم می کند.

 

تغییر

سوپاپ ها از نظر شکل و کاربرد بسیار متفاوت هستند. اندازه ها [مبهم] به طور معمول از 0.1 میلی متر تا 60 سانتی متر است. قطر شیرهای مخصوص می تواند بیش از 5 متر باشد. [کدام؟]

 

هزینه سوپاپ از شیرهای یکبار مصرف ساده ارزان قیمت تا شیرهای مخصوص که هزاران دلار آمریکا در هر اینچ قطر شیر دارند ، متغیر است.

 

شیرهای یکبار مصرف را می توان در وسایل متداول خانگی از جمله تلگرافهای مینی پمپ و قوطی های آئروسل یافت.

 

استفاده متداول از واژه سوپاپ به دریچه های گلخانه ای گفته می شود که در اکثر موتورهای احتراق داخلی مدرن دیده می شوند ، مانند موتورهایی که در اکثر وسایل نقلیه دارای سوخت فسیلی استفاده می شوند و برای کنترل مصرف مخلوط سوخت و هوا و تخلیه گازهای خروجی استفاده می شوند.

 

انواع

مقاله اصلی: لیست شیرآلات

سوپاپ ها کاملاً متنوع هستند و ممکن است به انواع مختلفی تقسیم شوند. سوپاپ ها همچنین می توانند بر اساس نحوه کار دسته بندی شوند:

 

هیدرولیک

پنوماتیک

کتابچه راهنمای

شیر برقی

موتور

اجزاء

 

نمودار مقطعی یک دریچه کره باز.

1. بدن

2. بندرها

3. صندلی

4. ساقه

5. دیسک هنگام باز بودن شیر

6. دستگیره یا چرخ دستی هنگام باز بودن شیر

7. سرپوش

8. بسته بندی

9. مهره غده

10. جریان سیال در هنگام باز بودن شیر

11. موقعیت دیسک در صورت بسته بودن شیر

12. موقعیت دسته یا چرخ دستی اگر شیر بسته باشد

قسمتهای اصلی معمول ترین نوع شیر ، بدنه و سرپوش می باشد. این دو قسمت محفظه ای را تشکیل می دهند که سیال را از درون شیر عبور می دهد.

 

بدن

بدنه شیر ، پوشش خارجی اکثر یا کل سوپاپ است که شامل قسمتهای داخلی یا تر و تمیز است. کاپوت بخشی از محفظه ای است که ساقه از آن عبور می کند (شکل زیر را ببینید) و راهنما و مهر و موم ساقه را تشکیل می دهد. سرپوش معمولاً به بدنه سوپاپ پیچ می خورد یا پیچ می شود.

 

http://weddesiger.rozblog.com/post/69

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

شیرآلات کاربردهای زیادی دارند ، از جمله کنترل لیست قیمت شیرآلات کسری آب برای آبیاری ، مصارف صنعتی برای کنترل فرایندها ، مصارف مسکونی مانند روشن / خاموش و کنترل فشار برای ظرفشویی و لباسشویی و شیرهای منازل. حتی در قوطی های اسپری آئروسل یک دریچه کوچک تعبیه شده است. از شیرآلات در بخشهای نظامی و حمل و نقل نیز استفاده می شود. در کانالهای HVAC و سایر جریانهای هوای نزدیک به جو ، به جای دریچه ها میراگر نامیده می شود. اما در سیستم های هوای فشرده از شیرآلات استفاده می شود که متداول ترین نوع آن شیرهای توپی است.


فهرست
1 برنامه
2 تنوع
3 نوع
4 جز
4.1 بدن
4.2 سرپوش
4.3 بنادر
4.4 دستگیره یا محرک
4.5 دیسک
4.6 صندلی
4.7 ساقه
4.8 واشر
4.9 گلوله های دریچه ای
4.10 بهار
4.11 اصلاح
5 موقعیت عملکرد شیر
5.1 شیرهای دو پورت
5.2 سوپاپ سه پورت
5.3 شیرهای چهار پورت
6 کنترل کنید
7 ملاحظات دیگر
8 تصویر
9 همچنین مراجعه کنید
10 منبع
11 لینک خارجی
برنامه های کاربردی
دریچه ها تقریباً در هر فرآیند صنعتی یافت می شوند ، از جمله پردازش آب و فاضلاب ، خرید اینترنتی شیرآلات کسری استخراج معدن ، تولید برق ، فرآوری روغن ، گاز و نفت ، تولید مواد غذایی ، تولید مواد شیمیایی و پلاستیک و بسیاری از زمینه های دیگر.

مردم در کشورهای پیشرفته از شیرآلات در زندگی روزمره خود استفاده می کنند ، از جمله شیرآلات لوله کشی ، مانند شیر آب شیر ، شیر کنترل گاز اجاق گاز ، دریچه های کوچک مجهز به ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی ، دستگاه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم و شیر آلات در ماشین موتورها

در طبیعت دریچه هایی وجود دارد ، به عنوان مثال دریچه های یک طرفه در رگها که گردش خون را کنترل می کنند و دریچه های قلب جریان خون را در اتاق های قلب کنترل می کنند و عملکرد صحیح پمپاژ را حفظ می کنند.

سوپاپ ها ممکن است به صورت دستی ، یا توسط دسته ، اهرم ، پدال یا چرخ کار کنند. سوپاپ ها همچنین ممکن است خودکار باشند ، که تحت تأثیر تغییرات فشار ، دما یا جریان ایجاد می شوند. این تغییرات ممکن است بر روی یک دیافراگم یا یک پیستون عمل کند که به نوبه خود شیر را فعال می کند ، نمونه هایی از این نوع سوپاپ ها که معمولاً یافت می شوند ، دریچه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم یا دیگهای بخار است.

سیستم های کنترل پیچیده تر با استفاده از شیرهایی که نیاز به کنترل خودکار بر اساس ورودی خارجی دارند (به عنوان مثال ، تنظیم جریان از طریق یک لوله به یک نقطه تنظیم در حال تغییر) نیاز به محرک دارند. محرک بسته به ورودی و تنظیم سوپاپ ، آن را سکته می کند ، اجازه می دهد سوپاپ به طور دقیق قرار گیرد و امکان کنترل انواع مختلف الزامات را فراهم می کند.

تغییر
سوپاپ ها از نظر شکل و کاربرد بسیار متفاوت هستند. اندازه ها [مبهم] به طور معمول از 0.1 میلی متر تا 60 سانتی متر است. قطر شیرهای مخصوص می تواند بیش از 5 متر باشد. [کدام؟]

 

http://weddesiger.loxblog.com/post/34/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%20%D9%81%D8%B4%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.htm

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

کنترل جریان متغیر جبران کننده فشار با نام تجاری ، طوری طراحی شده است که با چرخش اهرم ، ناحیه روزنه تغییر می کند.  سیال از دهانه متغیر عبور می کند ، از طریق قرقره جبران کننده و سپس از پورت جریان کنترل شده خارج می شود. بنابراین جریان خروجی از پورت CF متناسب با ناحیه روزنه است که می تواند از بسته به باز متفاوت باشد. مجموع جریان کنترل شده و جریان اضافی برابر جریان ورودی است و با افزایش جریان کنترل شده جریان اضافی کاهش می یابد.

هر دو جریان خروجی فشار با قرقره ای که جریان ثابت را با تنظیم فشار حفظ می کند ، جبران می شود. شکار بین پمپ جبران شده و دریچه ما با یک داشبورد روی قرقره جبران کننده کاهش می یابد. بنابراین ، جریان خروجی بدون در نظر گرفتن فشار روی پورت CF و EX صاف و ثابت است. مهر و موم های خارجی روی قرقره دوار از ایجاد آلودگی بین قرقره و ریخته

گری جلوگیری می کند ، بنابراین از قفل شدن قرقره در یک موقعیت جلوگیری می کند. تمام FC ها با قرقره های دوار فولاد ضد زنگ (416) ساخته شده اند تا از قفل شدن قرقره های چرخشی در محیط خورنده جلوگیری کنند. ما همچنین FC را با درگاه های خروجی که از بالای ریخته گری می آیند ، ارائه می دهیم.

 

http://webdiseger.parsiblog.com/Posts/20/%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84+%d8%ac%d8%b1%d9%8a%d8%a7%d9%86+%d9%85%d8%aa%d8%ba%d9%8a%d8%b1+%d8%ac%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86+%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87+%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1/

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

جنس مواد سازنده (Material of Construction) شیراسترینر

موادی که در ساخت بدنه شیر استرینر از نوع Yو نوع سبدی  به کار می‌رود شامل چدن،برنز، فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ و پلاستیک است.

  • چدن:

مواد چدن Cast iron جهت ساخت بدنه  شیر استرینر به دلیل هزینه اولیه پایین آن متداول تر است. چدن در  خطوط لولۀ آب آشامیدنی بزرگ و سیستم های آب غیرقابل شرب کاربرد دارند.

همچنین چدن در دستگاه‌هایی که تحت شوک دمایی بالا یا مکانیکی نیستند و دارای فشار و دمای آب بالا نیست استفاده می‌شود.

  • برنز:

کاربرد برنز در سیستم‌های آب شرب و آب شکننده، شور و آب دریا است. همچنین قیمت برنز در برابر قیمت چدن بالاتر است.

  • فولاد کربنی (Carbon steel):

در شرایطی که نیاز به ایجاد مقاومت در مقابل تنش‌های مکانیکی و حرارتی باشد و دما و فشار محیط بالا باشد؛ فولاد کربنی کاربرد دارد. یکی از موارد مهم برای استفاده از فولاد کربنی در هنگام بروز خطر آتش سوزی است.

  • فولاد کروم مولی( Chrome-Moly steel ):

کاربرد این مواد در محیط و شرایطی است که دماو فشار بالا باشد.

فولاد ضد زنگ در برابر آلودگی و خوردگی مقاوم است و همچنین براحتی تمیز می‌شود. کاربرد مهمی که این مواد دارند در ساخت سبد، صفحه و بدنه است.

 شیراسترینر چه کاربردی دارد؟

شیر استرینر برای ممانعت از وارد شدن ذرات جامد روی خطوط جریان ورودی به دستگاه‌هایی مانند پمپ‌ها و تجهیزات نصب می‌گردد.

تولید شیر استرینر در مدل‌های مانند یک سبدی، دو سبدی، Y شکل، سه راهی و… صورت می‌گیرد. همچنین این صافی‌ها در دو نوع جوشی و رزوه ای و در اندازه‌های کمتر از 2 اینچ و فلنجی برای تمام اندازه‌ها ساخته می‌شود.

استفاده از صافی امکان دارد سبب کاهش فشار شود؛ مثلا نسبت افت فشار در صافی U پایین تر از افت فشار در صافی Y شکل است. همچنین با مسدود شدن شیرهای استرنیر نیزافت فشار بیشتر می‌شود، که برای حل این مشکل باید اقدام به تعویض شیر استرینریا سوراخ آن نمود.

موقعیت نصب صافی Y شکل باید در خطوط جریان جهت گرفتن ذرات و رسوب به شکل عمودی باشد و باید بخشی که کار جمع آوری رسوبات باید به سمت پایین باشد.

جهت تخلیه کردن شیرهای استرینر Y شکل و اکثر استرینرهای U شکل باید یک شیر بلودان به انتهای محل تخلیه متصل گردد، همچنین باید مش شیر استرینر تغییر داده شود. این دو صافی خود پاکن هستند و با انجام کار فوق تخلیه صافی بدون نیاز به قطع و وصل جریان و باز و بسته شدن صافی صورت می‌گیرد.

 

http://weddesiger.b88.ir/post-174750.html

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

متر و شیرآلات

متر و شیرآلات
E. Shashi Menon ، در کتابچه راهنمای محاسبات و شبیه سازی خط انتقال ، 2015

13 سوپاپ توپی
یک شیر توپی از یک بدنه شیر تشکیل شده است که در آن یک کره بزرگ با سوراخ مرکزی برابر با قطر داخلی لوله نصب شده است. با چرخش توپ ، دریچه در موقعیت کاملاً باز ، مجرای عبور یا سوراخ کامل مورد نیاز برای جریان نامحدود سیال و سوهان یا خوک را تأمین می کند. در مقایسه با شیر دروازه ای ، یک شیر توپی مقاومت بسیار کمی در برابر جریان در موقعیت کاملاً باز دارد. وقتی کاملاً باز است ، نسبت L / D برای یک شیر توپی تقریباً 3.0 است. شیر توپی ، مانند شیر دروازه ای ، به طور کلی در موقعیت های کاملاً باز یا کاملاً بسته استفاده می شود. یک شیر توپی معمولی در شکل 12.10 نشان داده شده است.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 12.10. شیر توپی معمولی.

برخلاف شیر دروازه ای ، یک شیر توپی به چرخش یک چهارم چرخ دستی نیاز دارد تا از حالت کاملاً باز به حالت کاملاً بسته برود. چنین باز و بسته شدن سریع یک شیر توپی ممکن است در بعضی از تاسیسات که در موارد اضطراری به جداسازی سریع مقاطع لوله احتیاج دارند ، از اهمیت برخوردار باشد.

اجزای سیستم لوله کشی
موریس استوارت ، در عملیات تولید سطح ، 2016

4.2.8.3 شیرهای توپی
4.2.8.3.1 ملاحظات عمومی
از شیرهای توپی هم برای سرویس خاموش و روشن و هم گاز استفاده می شود. دریچه های توپی مانند شیرهای پلاگین هستند اما از یک عنصر نشیمن به شکل توپ استفاده می کنند (شکل 4.56). آنها سریع باز می شوند و برای باز یا بسته شدن فقط به یک چهارم دور نیاز دارند. برای غلبه بر گشتاور عملیاتی ، آنها به اپراتورهای دستی یا نیروگاهی در اندازه های بزرگ و تحت فشارهای کاری بالا نیاز دارند. آنها به صندلی های نرم مجهز هستند که به راحتی با سطح توپ مطابقت دارند و دارای یک مهر و موم ثانویه از فلز به وعده غذایی هستند. اگر شیر برای مدت طولانی تحت افت فشار زیاد از روی توپ تا حدی باز بماند ، صندلی نرم ممکن است آسیب دیده و توپ را در موقعیت خود قفل کند. شیرهای توپی برای توقف و شروع جریان مناسب هستند اما ممکن است برای گاز متوسط ​​استفاده شوند. در مقایسه با شیرهای دیگر با درجه بندی مشابه ، شیرهای توپی نسبتاً کوچک و سبک هستند.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 4.56. شیر توپی دوار.

شیر توپی بیشترین استفاده از شیر خاموش سیال در تأسیسات بالادست تولید نفت و گاز ، چه در خشکی و چه در خارج از کشور است. آنها همچنین در کوره های تغذیه سیستم های گازسوز استفاده می شوند. شیرهای پلاگین مزایای زیر را دارند:


مقاومت در برابر فشار زیاد


مونتاژ جمع و جور


باز و بسته شدن سریع


تعمیر و نگهداری آسان


می توان به راحتی فعال کرد (محرک الکتریکی ، پنوماتیک یا هیدرولیکی)


قابل قبول برای عملیات پیگ گیری


افت فشار کم


درجا قابل تعمیر است


سازگار با مراحل مختلف هیدروکربن (مایع ، گاز و مخلوط).

برنامه های معمولی شیر توپی شامل موارد زیر است:


شیر خوک: خراش های کوچک را راه اندازی کرده و دریافت کنید


ساقه در حال افزایش: مایعات با درجه حرارت بالا و فرسایشی


Q-ball: کنترل جریان و صدای کم


جمع و جور DBB: اطمینان از فشار بالا و / یا خاموش کردن طولانی مدت. توجه: DBB یک آرایش دریچه است که جداسازی مثبت را ایجاد می کند. دو (2) سوپاپ بلوک به صورت سری بسته شده و قطعه لوله بین آنها از طریق دریچه تخلیه فشار می یابد.

4.2.8.3.2 پورت کاهش یافته
اکثر شیرهای توپی دارای یک درگاه کاهش یافته با یک جریان جریان ونتوری شکل است که به طور کلی یک اندازه لوله کوچکتر از اندازه اسمی شیر است. افت فشار از طریق یک دریچه پورت کاهش یافته به طور کلی به اندازه کافی کم است که هزینه اضافی یک شیر پورت کامل قابل توجیه نیست.

4.2.8.3.3 پورت کامل
دریچه های توپی توپی کامل در کاربردهایی مانند عملیات ضربه زدن گرم یا خطی که تحت پیگ گیری قرار دارد ، مورد نیاز است.

4.2.8.3.4 ملاحظات عملیاتی
از آنجا که دریچه های توپی خیلی زود باز و بسته می شوند ، ممکن است شیرهای توپی فشارهای چکش آب یا فشار را ایجاد کنند. توپ توخالی ممکن است مایع را در حالت بسته به دام بیندازد و اگر بدنه دریچه تخلیه نشود ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. مواد جامد ساینده معلق در جریان سیال ممکن است به صندلی ها و سطح توپ آسیب برسانند زیرا توپ با حرکت پاک کردن از روی صندلی ها حرکت می کند.

شیرهای توپی که مواد قابل احتراق یا خطرناک را اداره می کنند باید دارای مهر و موم صندلی اضطراری باشند. در صورت سوختن مهر و موم های نرم در آتش (ضد آتش) ، این مهر و موم های صندلی اضطراری به کار می افتند. آنها به طور معمول از یک صندلی فلزی ثانویه و نزدیک به توپ تشکیل شده اند تا پس از خراب شدن صندلی های نرم ، توپ بتواند در برابر صندلی فلزی شناور شود (یا بالعکس). مواد بسته بندی باید از طریق آتش دوام داشته باشند. سوپاپ های توپی به دو نوع توپی شناور و یا نصب شده بر روی سه شاخه طبقه بندی می شوند.

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

اطلاعات کاربرد Y-Strainer
Y-Strainers دستگاههایی برای حذف مکانیکی مواد جامد  ناخواسته از خطوط مایع ، گاز یا بخار با استفاده از یک عنصر خالص سازی سوراخ دار یا مش سیم است. از آنها در خطوط لوله برای محافظت از پمپ ها ، کنتورها ، شیرهای کنترل ، تله های بخار ، تنظیم کننده ها و سایر تجهیزات فرآیندی استفاده می شود.
Y-Strainers در بسیاری از کاربردها بسیار مقرون به صرفه است. درصورتی که مقدار مواد خارج شده از جریان نسبتاً کم باشد ، در نتیجه بین فواصل تمیز کردن صفحه فاصله زیادی وجود داشته باشد ، صفحه صافی با خاموش کردن خط و برداشتن درپوش صافی به صورت دستی تمیز می شود. برای برنامه های با بار آلودگی سنگین تر ، Y-Strainers می تواند با اتصال "منفجر کردن" مجهز شود که اجازه می دهد صفحه نمایش بدون از بین بردن آن از بدنه صافی تمیز شود.

Y-Strainers در طیف گسترده ای از کاربردهای صافی مایع برای محافظت از اجزای سیستم فرآیند پایین دست در بسیاری از صنایع از جمله: فرآوری شیمیایی ، نفت ، تولید برق و دریایی استفاده می شود. برنامه های استفاده از آب ، که در آن Y-Strainers برای محافظت از تجهیزات آسیب دیده یا مسدود شده توسط شن و ماسه ناخواسته ، شن یا سایر آوارها استفاده می شود ، بسیار رایج است

در حالی که اغلب در انواع مختلف کاربردهای مایع استفاده می شود ، Y-Strainer به عنوان استاندارد کاربردهای بخار در نظر گرفته می شود و تقریباً به طور جهانی برای این برنامه ها استفاده می شود. شکل فشرده و استوانه ای آن بسیار محکم است و می تواند فشارهای زیاد را تحمل کند. به معنای واقعی کلمه ، یک مخزن تحت فشار است. Y-Strainers که فشارهای حداکثر 6000 psi را کنترل می کنند غیر معمول نیست. البته در این موارد ، طراحی صافی حیاتی است تا بتواند بدون ترس از خرابی در برابر این فشارهای بالا مقاومت کند. هنگامی که بخار فشار قوی کار می شود ، عامل پیچیده دیگری ایجاد می شود ، دما. با فشار بخار 1500 psi یا بالاتر ، فولاد کربن استاندارد بعضاً مناسب نیست زیرا ممکن است دمای بخار 1000 درجه فارنهایت یا بالاتر باشد. در این موارد ، بدنه Y-Strainer به طور کلی از فولاد کروم-مولی ساخته شده است.
علاوه بر بخار ، Y-Strainers اغلب در برنامه های هوا و گاز طبیعی استفاده می شود. در اینجا نیز فشارهای زیاد غیرمعمول نیستند. با این حال ، بر خلاف فشار هوای زیاد بخار به معنای خودکار درجه حرارت بالا نیست و بنابراین ، بدنه های فولادی کربن معمولی با ضخامت دیواره کافی معمولاً کافی هستند.

برخلاف سایر انواع صافی ها ، Y-Strainer این مزیت را دارد که می تواند در حالت افقی یا عمودی نصب شود. بدیهی است که در هر دو مورد ، عنصر غربالگری باید در "سمت پایین" بدنه صافی باشد تا مواد محصور شده بتوانند به درستی در آن جمع شوند.

برخی از تولیدات اندازه بدنه Y-Strainer را برای صرفه جویی در مواد و کاهش هزینه کاهش می دهند. قبل از نصب Y-Strainer مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند جریان را به درستی کنترل کند. صافی با قیمت پایین ممکن است نشان دهنده یک واحد کم اندازه باشد.


کربنات Y-Strainers عمدتا در صنعت نفت و پتروشیمی استفاده می شود. آنها مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه مکانیکی یا حرارتی دارند و این موارد مهم در صورت آتش سوزی است. به همین دلیل اکثر پالایشگاه های نفت اجازه اجزای لوله کشی آهن را نمی دهند. Y-Strainers از فولاد کربن نیز به دلیل مقاومت زیاد ، برای کاربردهای فشار بالاتر استفاده می شود.
Y-Strainers از جنس استنلس استیل در مواردی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی بالا داشته باشد یا در صورت نیاز به آلودگی باشد. آنها در صنایع شیمیایی ، غذایی و دارویی محبوب هستند.

خیلی نمی توان تأکید کرد که Y-Strainers برای کاربردهای مهم باید به اندازه کافی طراحی شده باشد. این به معنای ضخامت دیواره به اندازه کافی سنگین و اتصالات دمنده است. به عنوان مثال ، در خطوط بخار به دام افتاده نامناسب ، میعانات می تواند در نقاط کم جمع شده و تبدیل به یک حلزون آب شود که با سرعت بسیار بالایی از خط عبور می کند. حتی تغییر اندکی جهت در اثر Y-Strainer می تواند شوک فوق العاده ای ایجاد کند که می تواند به صافی صدمه بزند. تولیدکنندگانی که برای صرفه جویی در وزن و هزینه دیوارها را نازک می کنند ، در این موارد خواهان دردسر می شوند.
Y-Strainer ، اگر مجهز به اتصالات از بین برنده باشد ، می تواند یک صافی خود تمیز کننده باشد. یک شیر روی اتصال واقع شده روی درپوش صافی نصب شده است. بنابراین می توان صفحه را به راحتی و بدون باز کردن جریان و جدا کردن صافی شیر باز و سپس بست. وقتی شیر باز می شود ، مواد حبس شده در داخل صفحه تخلیه می شوند. تصویر بالا Y-Strainer با اتصال منفجر را نشان می دهد.

نکته مهم دیگری که باید در Y-Strainers بررسی شود ، نقطه ای است که صفحه یا عنصر صاف کننده به بدنه مهر و موم می کند. این صندلی باید با دقت تراشیده شود تا هیچ ذره ای نتواند آن را دور بزند. همین مورد در پایان پاکسازی اعمال می شود. صفحه باید کاملاً مناسب باشد. مراقب صافی های دارای صندلی های ماشین کاری نشده باشید. صفحه نشسته نامناسب اجازه عبور از مایعات را می دهد که به آلودگی و خاک در پایین دست اجازه می دهد.

Y-Strainers با طیف گسترده ای از اتصالات انتهایی از جمله رشته ای ، فلنجی و جوش داده شده موجود است. فلنج ها با مشخصات ANSI طراحی شده اند.
فلنج مخصوص su

 

 

http://academy24.blog.ir/1399/01/14/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-0-%D8%AA%D8%A7-100

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

اطلاعات کلی

مارک ، سری 84 یک دهانه دو دره ، غیر قابل تنظیم ، درون خطی ، ثابت با جریان معکوس آزاد است. خرید اینترنتی شیرآلات کسری جریان با توجه به قطر روزنه و فشار سیال تعیین می شود. قطر دهانه باید هنگام سفارش مشتری تعیین شود لیست قیمت شیرآلات کسری (حداکثر قطر 0.250 "(6.35 میلی متر)). صفحه دیافراگم هنگام اتصال به اتصالات نر # 8 SAE در جای خود قرار می گیرد. این مجموعه جریان محدود ارزان نیست و به مشتری این امکان را می دهد که با تعویض صفحه دهانه با دیگری که اندازه روزنه متفاوتی دارد ، قطر روزنه را تغییر دهد.

https://digitaps.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

  • علیرضا شمسی پور
  • ۰
  • ۰

راهنمای شیرآلات
سوپاپ ها چیست؟
سوپاپ ها وسیله ای مکانیکی هستند که جریان و فشار درون یک سیستم بهترین مارک شیرآلات ایرانی یا فرآیند را کنترل می کنند. آنها اجزای اساسی سیستم لوله کشی هستند که مایعات ، گازها ، بخارات ، دوغاب و غیره را انتقال می دهد.

انواع مختلفی از شیرآلات در دسترس است: دروازه ، کره زمین ، پلاگین ، توپی ، پروانه ، چک ، دیافراگم ، خرج کردن ، تسکین فشار ، شیرهای کنترل و غیره. هر یک از این انواع دارای تعدادی مدل است که هر کدام دارای ویژگی های مختلف و قابلیت های عملکردی هستند. برخی از سوپاپ ها خود کار می کنند در حالی که برخی دیگر به صورت دستی یا با محرک یا پنوماتیک یا هیدرولیک کار می کنند.

عملکردهای دریچه ها:

توقف و شروع جریان
جریان را کم یا زیاد کنید
کنترل جهت جریان
تنظیم جریان یا فشار فرآیند
فشار لوله ای را از فشار خاصی برطرف کنید
قسمتهای اساسی یک شیر
طرح ها ، انواع و مدل های شیرآلات بسیاری با طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی وجود دارد. همه یک یا چند عملکرد مشخص شده در بالا را برآورده می کنند. شیرآلات اقلام گران قیمتی هستند و مهم این است که یک شیر صحیح برای عملکرد مشخص شده باشد و باید از مواد صحیح برای مایع فرآیند ساخته شود.

صرف نظر از نوع ، همه شیرآلات دارای قسمتهای اساسی زیر هستند: بدنه ، کلاه ایمنی ، تریم (عناصر داخلی) ، محرک و بسته بندی. قسمتهای اصلی یک شیر در تصویر سمت راست نشان داده شده است.

بدنه سوپاپ
بدنه سوپاپ ، که گاهی اوقات پوسته نامیده می شود ، مرز اصلی شیر فشار است. او به عنوان عنصر اصلی مجموعه سوپاپ عمل می کند زیرا این چارچوبی است که تمام قطعات را در کنار هم نگه می دارد.

بدنه ، اولین مرز فشار یک شیر ، در برابر بارهای فشار مایع حاصل از اتصال لوله کشی مقاومت می کند. لوله های ورودی و خروجی را از طریق اتصالات رزوه ای ، پیچ و مهره ای یا جوش داده شده دریافت می کند.

انتهای بدنه شیر برای اتصال شیر به لوله و یا نازل تجهیزات توسط انواع مختلف اتصالات انتهایی ، مانند جوش داده شده با لب به لب یا سوکت ، رشته ای یا فلنجی طراحی شده است.

بدنه سوپاپ ها به اشکال مختلف ریخته گری یا جعل می شوند و هر یک از اجزای آن عملکرد خاصی دارند و در ماده ای مناسب برای آن کار ساخته می شوند.

 

https://digitaps.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

  • علیرضا شمسی پور
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir