مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

کندانسور پلیت چیست

بدین منظور و جهت جلوگیری از آسیب کندانسور پلیت، در محوطه ورودی جریان به فضای پوسته (داخل پوسته و جلوی نازل ورودی)، از صفحه انحراف دهنده جریان ورودی (Impingement Plate) استفاده میشود. بدین طریق امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت خارجی لولهها میسر میگردد.

 این صفحه به پخش کردن جریان سیال کمک کرده و آن را به طرف کنارههای مبدل هدایت میکند. در بیشتر موارد ، طراحی مبدل های حرارتی به شرکت ها کمک بسیاری می کند تا هزینه های کندانسور پلیت سربار مربوط به خنک کننده الکتریکی ، از جمله هزینه های انرژی و نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. ضریب انتقال گرما در لوله حلزونی در مقایسه با لوله مستقیم بیشتر میباشد.

در گوشههای هر صفحه مجرایی جهت ورود و خروج سیال گرم و سرد در نظر گرفته شده است و موقعیکه صفحات روی هم فشرده میشوند این محلهای سوراخ شده در یک خط مستقیم قرار میگیرند. در این نوع آرایش جریانهای هر کدام از سیالها فقط یک بار ارتفاع صفحات را طی میکنند در حالیکه در آرایشهای کندانسور پلیت چندگذر یک سیال ممکن است ۲ بار و یا بیشتر ارتفاع مبدل را طی نماید. این نوع مبدل ها بیشتر در مقیاس های آزمایشگاهی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

کندانسور پلیت چه کاربردی دارد

این مبدلها برای انبساط گرمایی سیالهای تمیز مناسب هستند، زیرا تمیز کردن کامل داخل آنها تقریبا غیرممکن است. بنابراین به منظور گرم کردن آب استخر مبدل های حرارتی با دو مدار گردش مورد استفاده قرار می گیرد که در یک طرف آب گرم بویلر و در طرف دیگر آب استخر در حال جریان می باشد. کندانسور پلیت 3- مبدل های حرارتی نوع تماس مستقیمدر این نوع مبدل های حرارتی ، سیال سرد و گرم به طور مستقیم تماس حاصل نموده ( هیچ دیواره ای بین جریانهای سرد و گرم وجود ندارد ) و تبادل انرژی یا حرارت انجام می گیرد. کندانسور پلیت صفحه (PHE) توسط دکتر ریچارد سلیگمن در سال ۱۹۲۳ اختراع شد و روشهای گرمایش و سرمایش غیر مستقیم مایعات را متحول کرد. گرمایش بازیاب یکی از روشهای مهمی بود که در طی انقلاب صنعتی کشف شد و در کورهها استفاده میشد. استفاده عمده مبدلهای دو لولهای برای گرمایش و سرمایش محسوس سیالهای فرآیندی است که در آنها سطوح انتقال گرمای کوچکی (تا ۵۰ متر مربع) مورد نیاز میباشد.

این مبدلها دارای هزینه ساخت کمتری میباشند، زیرا در آنها فقط به یک صفحه لوله نیاز است. اگر ضریب انتقال گرما برای سیال عبوری در فضای بین لوله داخلی و خارجی کوچک باشد، کندانسور پلیت دارای پرههای طولی میتواند استفاده شود. از دو سر مبدل یعنی سر جلویی و عقبی مبدل (Front and Rear Head) برای ورود و خروج سیال به لولهها استفاده میشود و بسته به نیاز و کاربرد دارای انواع مختلفی میباشند.

هزینه خرید کندانسور پلیت

 مبدل های حرارتی پره دار عمدتا برای کاربرد های “گازـ گاز” یا ” مایع ـ گاز” استفاده می شود که بصورت وسیعی در صنایع مختلف از جمله در تبرید با دمای خیلی کم مانند کندانسور و اواپراتور سیستم های سردخانه، بازیابی انرژی، صنایع فرآیندی، تبرید و سیستم های تهویه مطبوع مانند کویل آب سرد آب گرم هواساز ها، کندانسور پلیت  فن کویل ها، کویل آب گرم یونیت هیتر ها و … از جمله صنایعی که این مبدل درآنها استفاده میشود، شامل پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی، صنایع ساخت و تولید، صنایع غذا و دارو، صنایع ذوب فلز، گرمایش، تهویه مطبوع ، سیستم های تبرید و کاربردهای فضایی است. این مبدل ها کاربرد وسیعی در صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع و استخر و حتی صنایع شیمیایی دارند.

شکل اغلب استوانه ای این گونه از کندانسور پلیت ها باعث می شود تا در برابر فشارهای مختلف کاربرد داشته باشند. ایراد این مبدلها فاصله نسبتا زیاد بین پوسته و لوله میباشد. با باز کردن پیچ و مهرهها، کانال از پوسته جدا میشود و صفحه لولهها و دسته لولهها را میتوان از پوسته خارج نمود به طوری که امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت خارجی لولهها میباشد.

انواع کندانسور پلیت

  • وجود خم در لولهها مانعی برای تمیز کردن و بازدید قسمت داخلی لولهها میباشد. کندانسور پلیت در شبیه سازی کندانسور پلیت اگر سیال سمی باشد، بهتر است در قسمت لوله قرار بگیرد. از نازلها برای ورود و خروج سیال به کندانسور پلیت (قسمت پوسته و لولهها) استفاده میشود که شامل نازلهای کندانسور پلیت ورودی (Inlet Nozzle) و نازلهای خروجی (Outlet Nozzle) میشوند.
  • همانطور که از نام این کندانسور پلیت پیدا است لولهها به شکل حرف لاتین ساخته میشوند. از این رو اختلاف درجه حرارت دو سیالی که با هم تبادل حرارت میکنند هر چند که زیاد باشد اشکالی ایجاد نخواهد کرد، بعد از باز کردن صفحه ثابت، دسته لوله و سر شناور را میتوان مانند واحد یکپارچه بیرون کشید.

snowchat.ir/کندانسور-پلیت-چه-نقشی-در-سیستمهای-سرما/

  • ۰۰/۰۵/۰۳
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir