مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

پمپ به مدت حدود ۴ تا ۶ ساعت ماده شیمیایی را با دمای ۶۵ درجه سانتیگراد درون مبدل به گردش درمیآورد؛ کندانسور صفحه ای  چیست؟ دو نمومه از کندانسور و در مدت شستشو مقدار PH با نمایشگر مخصوص کنترل شده و از نباید بالا برود. مبدل های حرارتی به طور کلی از دو مدار گردش سیال برخوردار هستند که در یکی از آنها، آب حاصل از تجهیزات مولد و در مدار دوم آب گرم لازم که همان آب استخر می باشد گردش پیدا می کند.

پمپ های اسید شویی برای رسوب زدایی تاسیسات سرمایش و گرمایشی مناسب است و از متداول ترین روش ها برای این کار است که به راحتی می توان از آن ها برای تمیز کردن مبدلهای حرارتی صفحه ای استفاده کرد. تمیز نگهداشتن صفحات کندانسور صفحه ای  باعث افزایش راندمان عمل مبدل خواهد شد.

ارتعاشات خارجی هم شامل دستگاههایی هستند که در نزدیکی کندانسور صفحه ای  قرار دارند و در آن لرزش ایجاد میکنند. در برخی از مبدلها جهت جریان های گرم و سرد بصورت متقاطع بر هم می باشد که به آن کندانسور صفحه ای  جریان متقاطع (Crossflow) می گویند. از موارد معمول استفاده از این مبدل ها، سیستم های مکانیکی مانند سیستم تهویه مطبوع در ساختمان ها است. بافل ها به دو منظور در مبدل ها مورد استفاده قرار میگیرند

ما در فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی نیاز به گرم کردن و یا سرد کردن سیالاتی داریم که مورد استفاده قرار میگیرند. تیغههای طولی (Longitudinal Baffle) گاهی اوقات برای تقسیم کردن جریان پوسته به دو یا سه گذر قرار میگیرند. در طراحی مبدلهای حرارتی صفحهای، جنس صفحات و شکل موج دهی روی صفحات، با توجه به شرایط عملیاتی، دما و فشار سیال ورودی و خروجی، انتخاب میگردد.

این مبدل ها کاربرد وسیعی در صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع و استخر و حتی صنایع شیمیایی دارند.همانطور که از نام آن پیداست کندانسور صفحه ای  پوسته و لوله از یک مخزن استوانهای شکل بزرگ (پوسته) در فشار بالا و تعدادی لوله در داخل آن تشکیل شده است.مایع در داخل لولهها حرکت میکند و آبگرم یا بخار بر روی لولهها و درون پوسته جریان دارد.

به علت تعداد زیاد این لولهها و سطح تماس بالایی که ایجاد میکند ، حرارت به مایع داخل لوله منتقل شده و مایع را گرم می کند. دستگاه تیوب باندل لیفتر با بار گسترده به راحتی با حتی یک لیفتراک قابل حمل می شود. انتخاب صحیح دستگاه کندانسور صفحه ای  بسیار حائز اهمیت است. دستگاه با استفاده از لوله و فلنج به ورودی و خروجی مبدل اتصال داده میشود و از مخزن با ظرفیت ۱۰۰ لیتر، پمپ، دستگاه تنظیم حرارت و اتصالات تشکیلشده است.

در شکل توزیع دمای سیال گرم و سرد در مبدل گرمایی با جریان همسو ( مبدل tubular ) نشان داده شده است . همانطور که در شکل 2 مشاهده می شود، شیارهایی به صورت یک الگو بر روی آن نقش بسته است. این نوع از آرایش احتمال ارتعاش را که در انواع مبدل به عنوان پدیده ای رایج است را از میان می برد.

ورودی های مربوط به نسبت مسئله عبارتند از : ساختار کندانسور صفحه ای، آرایش جریان ، ابعاد طراحی، جزئیات کامل مواد و هندسه سطح در هر دو طرف ، از جمله مشخصات افت فشار و انتقال حرارت اسکالر ، نسبت های جریان سیال، دماهای ورودی و عوامل رسوب گیری . در جایی که سیال فرآیند شامل مواد جامد، کریستالی، خمیری و یا ویسکوزیته بالا باشد معمولاً فاصله بین صفحات بیشتر انتخاب گردیده و تا ۱۲ میلیمتر نیز استفاده میشود.

ضمن اینکه مواد اولیه نیز بر اساس نوع کاربرد تفاوت خواهد داشت. کلاس R : این نوع طراحی مورد استفاده در فرآیندهای نفت و گاز می باشد

 

در ادامه چند مورد از رایجترین این مشکلات را بیان میکنیم.کندانسور صفحه ای  وسیله ای است که انرژی حرارتی را از سیالی به یک یا چند سیال دیگر که دارای درجه حرارت های متفاوتی هستند منتقل می کند . این عمل به چند دلیل اتفاق می افتد. این نوع صفحات اصطلاحاً FREE FLOW PLATE نامیده میشوند.

و به دلیل شکل خاص کانالهای ایجادشده، جهت عبور سیال فرآیند مقاومت کمی دارند. انعطاف پذیری کندانسور  صفحه ای نسبت به تفییر شرایط کاری ، از ویژگیهای منحصر بفرد این نوع کندانسور صفحه ای  است و، با تغییر در تعداد صفحات مبدل، به راحتی و آسانی می توان به این مهم دست یافت.

بمجهت گذر سیال موجود در پوسته و لوله ها ممکن است همسو، ناهمسو و یا متقاطع باشد و اختلاف دمای موجود در سیالات پوسته و لوله ها دلیل اصلی تغییر دما بوده که با هزینه کم سیال را برای محیط های مختلف آماده می کند. طول پین های فاصله انداز می تواند بین ۵ تا ۲۰mm تغییر کند. مبدل های حرارتی با اینکه کوچک و بی اهمیت بنظر می رسند بر سود آوری و اقتصادی شدن فرآیند تولید تاثیر بسزایی دارند زیرا میزان مصرف انرژی که از طریق سوخت تامین می شود و درصد بالایی از هزینه یک کارخانه را تشکیل می دهد مستقیما به بازده و عملکرد سیستم های حرارتی یک واحد بستگی خواهد داشت.

 

https://web360.ir/%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF/

 

  • ۰۰/۰۵/۰۲
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir