مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

بال ولو چیست

این دسته در حالت باز موازی با جریان مستقیم قرار می گیرد بال ولو یا شیر توپی چیست و در صورت بسته شدن عمود بر آن قرار دارد و باعث می شود تا وضعیت شیر به راحتی قابل تشخیص باشد. همین طور که گفتیم معمولاً از بال ولو برای کنترل جریان استفاده نمی شود، ولی از توپی های وی شکل و با اتصال به یک کنترل کننده نیوماتیکی یا موتور الکتریکی، می توان میزان جریان سیال را تا حدودی کنترل کرد.

شیر توپی یا بال ولو ( ball valve ) نوعی شیر قطع کننده با چرخش یک چهارم است که جریان مایع یا گاز را با استفاده از یک توپی دوار کنترل می کند. پارکر یکی از برجسته ترین تولید کنندگان تجهیزات هیدرولیک در جهان می باشد. مهم ترین و اصلی ترین متریال مورد استفاده جهت آب بندی در شیر توپی، تفلون (PTFE ) می باشد. از این شیر میتوان به عنوان شیر ساکشن ورودی به کمپرسور یا شیر خط مایع استفاده کرد. همچنین میتوان شیرهای توپی را از استیل، برنج، آهن یا برنز نیز ساخت. شیرهای توپی با عمر نسبتاً طولانی خود شناخته می شوند و یک سیستم کنترل قابل اعتماد را در طول عمر خود ارائه می دهند؛ حتی اگر از آن برای مدت زمان طولانی استفاده نشود.

قیمت ارزان آن­ها باعث شده که استفاده از شیر گازی در صنایع تاسیساتی بسیار رایج و پرکاربرد شود. همچنین می توانید از طریق واتس آپ و ایمیل نیز با ما در تماس باشید. بال ولو فولادی یک شیر توپی است که با حالت نود درجه تولید می شود و می تواند مایعات با فشار و دمای بالا را کنترل کند. این شرکت یکی از بزرگترین شرکتهای جهان در زمینه فناوری های کنترل حرکت از جمله هوا فضا، کنترل آب و هوا، الکترومکانیک، فیلتراسیون، کنترل مایعات و گاز، هیدرولیک، پنوماتیک، کنترل فرآیند و آب بندی و محافظت است.

شیر توپی چیست

دامنه تولید شیرآلات این شرکت در کاربردهای هیدرولیک، پنوماتیک، ابزار دقیق، تبرید و هوا فضا مورد استفاده قرار می گیرد که رنج مشخصات فنی گوناگونی را تحت پوشش قرار می دهد که از جمله می توان به شیر دستی، برقی یا پنوماتیک اشاره کرد. قیمت شیر توپی برنجی (گازی) بسته به برند آن و سایز مورد استفاده متغیر می باشد. همانطور که گفته شد در مرکز بال ولو یک جسم توپی شکل قرار دارد؛ توپی مورد نظر یک شکاف (سوراخ) دقیقا در میان خود دارد که همسو با جریان است و می توان آن را توسط اهرم تا 90 درجه به منظور متوقف کردن جریان چرخاند. 

برای جدا کردن این دو قسمت باید شیرتوپی کاملاً از لوله خارج شود. قیمت شیر توپی استنلس استیل به نسبت بالاتر از شیرآلات دیگر می باشد. شیر توپی بال ولو : شیر توپی بال ولو از مهمترین شیرآلات صنعتی و تجهیزات های اصلی برای انسداد و تنظیم جریانات سیال در صنعت پتروشیمی هستند.

جریانی که از طریق شیر در حال عبور است، در این حالت عموما بین 60 تا 70 درصد محدود می شود. با چرخاندن توپی یک چهارم دور (90 درجه) به دور محور خود ، محیط می تواند از طریق آن جریان یابد یا مسدود شود. در شیر های کروی، عبور جریان مایع از طریق یک مسیر S است. در Reduced Bore قطر بور به اندازه یک یا دو سایز کوچک تر از خط اصلی است و قیمت پایین تری نسبت به Full Bore دارند.

ساختار شیر توپی گازی پلی اتیلن همانند بقیه شیر توپی های دیگر می باشد با این تفاوت که این محصول قابلیت دوطرف جوش دارد، به این معنا که در هر دو سر شیر یک مفتول فلزی وجود دارد که با گرم شدن مفتول ها به وسیله دستگاه جوش الکتروفیوژن لوله پلی اتیلن به شیر توپی جوش می خورد.

قیمت بال ولو

 

شیرهای استیل ضدزنگ معمولاً به گشتاور کارکرد بالاتری نسبت به دریچه های برنجی یا PVC احتیاج دارند. همچنین برخی از گرید های استنلس استیل شامل عناصر نیکل و مولیبدن میباشند که خاصیت شکل پذیری و افزایش مقاومت بیشتر در برابر خوردگی را به آلیاژ می بخشند. شرکت پارکر رنج وسیعی از شیر توپی تولید می کند که علاوه بر قیمت مناسب قابلیت اطمینان بالایی دارند.

در وب سایت eBonak تلاش بر آن است تا قیمت شیر توپی از سازندگان و تامین کنندگان گوناگون استعلام گرفته شود و براساس مشخصات مورد درخواست بهترین قیمت برای شیر توپی به مشتریان پیشنهاد گردد.

 

 

professorha.ir/شیر-توپی-یا-بال-ولو-اطلاعات،-خرید-و/
baran-web.ir/بال-ولو-آلفا-قیمت-بال-ولو/
recordejadid.ir/2021/06/20/شیر-توپی-انواع-و-قیمت-بال-ولو/

 

  • ۰۰/۰۵/۰۲
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir