مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

تقویت کننده های شنوایی و سمعک هر دو محصولی هستند سمعک زیمنس که صدا و صدا را تقویت می کنند. برای خرید آمپلی فایر نیاز به نسخه پزشک نیست. با این حال ، کسانی که کم شنوایی خفیف تا شدید دارند ممکن است سمعک را مفیدتر بدانند.

این مقاله توضیح می دهد که تقویت کننده های شنوایی و سمعک چیست و تفاوت بین آنها ، برخی از محصولات را برای خرید آنلاین بررسی می کند و اطلاعاتی در مورد سلامت شنوایی ارائه می دهد.

تقویت کننده های شنوایی چیست؟
تقویت کننده های شنوایی یا محصولات تقویت کننده صدای شخصی ، دستگاه های پوشیدنی هستند که برای بلند کردن صداهای اطراف از میکروفون استفاده می کنند. سپس آنها این صدا را پردازش کرده و با صدای بلندتر به گوش فرد می رسانند.

شخص برای خرید دستگاه تقویت کننده شنوایی نیازی به نسخه پزشک ندارد. با این حال ، تولیدکنندگان این دستگاه ها را برای افراد کم شنوا تولید نمی کنند. در عوض ، افراد می توانند از تقویت کننده های شنوایی برای شنیدن صداهای خاص با وضوح بیشتری مانند هنگام شکار یا تماشای پرنده استفاده کنند.

سازمان غذا و دارو (FDA) در حال حاضر تقویت کننده های شنوایی را به عنوان دستگاه های پزشکی تنظیم نمی کند.

نظرسنجی خواننده
لطفاً یک بررسی سریع 1 دقیقه ای انجام دهید
پاسخ های شما به ما کمک می کند تا تجربه خود را بهبود ببخشیم. تو بهترینی!

سمعک چیست؟
سمعک وسیله ای است که صداها را بلندتر می کند تا افراد کم شنوا از حد خفیف تا شدید بتوانند بشنوند و به طور کامل تری در فعالیت های روزمره شرکت کنند. سبک ها و انواع مختلفی برای خرید موجود است.

سمعک دارای میکروفون ، تقویت کننده و بلندگو است. میکروفون صدا را می گیرد و صدا به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود که به یک تقویت کننده ارسال می شود. سپس تقویت کننده امواج صوتی را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

FDA سمعک ها را به عنوان وسایل پزشکی تنظیم می کند. برای خرید سمعک فرد به نسخه پزشک یا شنوایی سنج نیاز دارد.

در اینجا در مورد انواع مختلف سمعک بیشتر بدانید.

تفاوت در چیست؟
اگرچه هم تقویت کننده های شنوایی و هم سمعک ها می توانند صدا را تقویت کنند ، این محصولات برای افراد مختلف مناسب است.

انستیتوی ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی (NIDCD) اظهار داشت: تقویت کننده های شنوایی برای افرادی که کم شنوایی کم و بدون شنوایی دارند بهترین حالت برای تقویت توانایی شنوایی در شرایط خاص مانند شکار یا تماشای پرندگان است.

اگر فردی دچار کم شنوایی باشد ، ممکن است سمعک مفیدتر باشد. شنوایی شناسان می توانند سمعک را متناسب با نیازهای خاص فرد برنامه ریزی کنند و سمعک ها برنامه های مختلفی برای محیط های مختلف صوتی دارند.

برخی از تفاوت های اضافی بین تقویت کننده های شنوایی و سمعک ها شامل موارد زیر است:

سفارشی سازی: بسته به نیازهای شخص ، سمعک دامنه و گزینه های بیشتری برای سفارشی سازی دارد. سمعک ها نیز به سبک ها ، انواع و رنگ های مختلفی ارائه می شوند. از طرف دیگر ، آمپلی فایرهای شنوایی معمولاً در طرح "یک اندازه متناسب برای همه" ارائه می شوند.
نسخه: شخص برای خرید سمعک به نسخه نیاز دارد. با این حال ، برای تهیه تقویت کننده شنوایی به نسخه نیاز ندارند.
مقررات: FDA سمعک ها را تنظیم می کند ، در حالی که تقویت کننده های شنوایی نیازی به تنظیم FDA ندارند.
هزینه: هزینه تقویت کننده ها معمولاً کمتر از سمعک است.
میزان صدا واضح نیست: تقویت کننده ها صدا را در مقابل واضح تر می کنند. آنها معمولاً نمی توانند بین گفتار و سایر نویزهای پس زمینه تفاوت قائل شوند و همیشه مانند اکثر سمعک ها لغو بازخورد ندارند.
مهم این است که فرد دستگاه مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کند. منبع FDATrusted می گوید اگر برخی از افراد قرار ملاقات شنوایی سنجی و نسخه سمعک را با تقویت کننده شنوایی جایگزین کنند ، ممکن است کاهش شنوایی قابل توجه تری داشته باشند. دلیل این امر این است که برخی از اشکال کاهش شنوایی بدون درمان به تدریج بدتر می شوند.

یکی از بررسی های 2017 منبع معتمد دریافت که برخی از دستگاه های شنوایی مستقیم به مصرف کننده ، از جمله تقویت کننده های شنوایی ، می توانند در نتیجه سطح بسیار زیاد صدا آسیب ببینند. افراد نباید از حجم تقویت کننده شنوایی که بیش از حد لازم است استفاده کنند.

خبرنامه پزشکی امروز
دانش قدرت است. خبرنامه رایگان روزانه ما را دریافت کنید.
بیشتر در موضوعات مربوط به سلامتی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید ، کاوش کنید. امروز در اولین خبرنامه حقایق ما مشترک شوید.

 

https://www.medicalnewstoday.com/articles/hearing-amplifiers-vs-hearing-aids-whats-the-difference#whats-the-difference

 

  • ۰۰/۰۵/۰۲
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir