مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

اگر شما یکی از 48 میلیون آمریکایی هستید که دارای درجه ای از کاهش شنوایی هستید خرید سمعک ، ممکن است این سال را داشته باشید که آیا سمعک می تواند به بهبود شنوایی شما کمک کند.

اگرچه آنها نمی توانند شنوایی طبیعی را بازیابی کنند ، اما یک سمعک می تواند توانایی شنیدن شما را بهبود بخشد ، و همچنین ممکن است نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی شما داشته باشد.

به مطالعه ادامه دهید تا با انواع مختلف سمعک موجود و نحوه انتخاب مناسب یکی از آنها آشنا شوید.

سمعک چیست؟
اگر دچار کم شنوایی هستید ، پزشک ممکن است یک وسیله الکترونیکی کوچک به نام سمعک را که در گوش یا پشت گوش خود استفاده می کنید ، توصیه کند.

طبق انستیتوی ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی (NIDCD) ، این دستگاه ارتعاشات صوتی ورودی به گوش را بزرگتر می کند و به بهبود شنوایی و درک گفتار کمک می کند.

سمعک ها ، صرف نظر از نوع ، سه قسمت مختلف دارند:

میکروفون
تقویت کننده
بلندگو
صدا از طریق میکروفون پخش می شود و سپس به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود. این سیگنال ها به تقویت کننده می روند که باعث افزایش قدرت سیگنال می شود. سپس آمپلی فایر آنها را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

انواع سمعک ها
سمعک با توجه به مکان قرارگیری ، نحوه کار و ویژگی های خاص متفاوت است. چهار نوع اصلی دستگاه عبارتند از:

پشت گوش (BTE)
درون کانال (ITC)
در گوش (ITE)
گیرنده در کانال (RIC)
ما در بخش های زیر به مرور هر یک از این انواع خواهیم پرداخت.

یک کلمه در مورد هزینه
بسته به نوع ، فناوری و ویژگی ها ، سمعک ها با توجه به یک مجموعه داده Data Trust Source و 4،700 دلار با توجه به مجموعه دیگری از داده ها ، می توانند از 1400 دلار تا 2200 دلار باشند. بهترین راه برای یافتن سمعک با قیمت های مختلف ، خرید در اطراف است.

پشت گوش (BTE)
پشت گوش یا کمک BTE در پشت گوش قرار می گیرد و یک لوله شفاف به گوش گوش متصل می شود. قطعات - محفظه باتری ، میکروفون و کنترل ها - همه در محفظه ای است که پشت گوش قرار دارد. این سبک برای کم شنوایی خفیف تا عمیق مناسب است.

BTE ها به راحتی تمیز و اداره می شوند و همچنین نسبتاً محکم هستند. طبق منبع معتمد سازمان غذا و دارو (FDA) ، BTE برای کودکان توصیه می شود زیرا شما می توانید گوش گوش را همزمان با رشد جایگزین کنید.

نوعی از BTE سمعک باز است که به شما اجازه می دهد مجرای گوش با قرار گرفتن در پشت گوش کاملاً باز بماند. یک لوله باریک به داخل کانال می رود. در صورت داشتن جرم گوش زیاد یا مستعد تجمع ، گاهی اوقات این سبک توصیه می شود.

درون کانال (ITC)
In-the-canal (ITC) پوستی پلاستیکی سبک است که در داخل کانال قرار دارد. آنها به راحتی و استفاده آسان معروف شده اند. بعلاوه ، آنها متناسب با اندازه و شکل گوش شما ساخته شده اند. با این حال ، از آنجا که کوچک هستند ، بعضی از افراد استفاده از آنها را دشوارتر می کنند.

ITC برای کاهش شنوایی متوسط ​​تا شدید کار می کند اما برای کاهش شنوایی عمیق توصیه نمی شود.

تنوع سمعک ITC
نوعی سمعک ITC نوعی دستگاه است که عمیقا در کانال قرار گرفته است. این سبک کاملاً درون کانال (CIC) نیز خوانده می شود ، این سبک کوچک است ، با کمترین میزان قابل مشاهده است و هنگام استفاده از تلفن هیچ بازخوردی را ارائه نمی دهد.

با این حال ، CIC گرانتر است و ممکن است باعث شود صدای شما خیلی بلند شود (همچنین به عنوان اثر انسداد شناخته می شود).

این سبک بیشتر برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​مناسب است.

در گوش (ITE)
سمعک های داخل گوش (ITE) کمی بزرگتر از سمعک های ITC هستند ، اما کار با آنها آسان است. این قسمت ها در پوسته ای قرار دارند که در قسمت خارجی گوش پر می شوند.

طبق NIDCD ، یکی از مزایای ITEs امکان نصب telecoil است. با این کار می توانید برخلاف میکروفون ، صدا را از طریق مدار سمعک دریافت کنید. همچنین شنیدن هنگام استفاده از تلفن باعث سهولت در شما می شود.

ITE برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا شدید دارند بهتر عمل می کند.

گیرنده در کانال (RIC)
سبک گیرنده در کانال (RIC) گیرنده را درون کانال گوش حرکت می دهد. لوله تقریباً نامرئی است و گیرنده آن بسیار کوچک است. آنها معمولاً کوچکتر از BTE هستند و برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​مناسب هستند.

 

https://www.healthline.com/health/types-of-hearing-aids#in-the-ear-ite

 

 

  • ۰۰/۰۵/۰۲
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir