مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

این مقاله در مورد اجرای سیمانکاری با دستگاه

میکسر بتن
میکسر بتن (که معمولاً به طور عامیانه میکسر سیمان نامیده می شود) وسیله ای است که به طور همگن سیمان ، سنگدانه هایی مانند شن و ماسه و شن و آب را برای تشکیل بتن ترکیب می کند. یک میکسر بتن معمولی از یک درام گردان برای مخلوط کردن اجزا استفاده می کند. برای کارهای با حجم کمتر ، اغلب از میکسرهای بتونی قابل حمل استفاده می شود تا بتوان بتن را در محل ساخت و ساز ساخت ، و به کارگران زمان کافی برای استفاده از بتن قبل از سخت شدن می دهد. یک گزینه دیگر برای ماشین مخلوط کردن بتن با دست است. این کار معمولاً در یک چرخ دستی انجام می شود. با این حال ، چند شرکت اخیراً فروش تارپ اصلاح شده را برای این منظور آغاز کرده اند.

میکسر بتن توسط کلمبوس ، صنعتگر اوهایو ، گبهارد جاگر اختراع شد. [1]
یکی از اولین میکسرهای بتنی که در سال 1900 توسط T.L. اسمیت در میلواکی. میکسر قبلاً ساخت اولیه معمولی را با یک درام مخروطی قابل انعطاف (به عنوان مخروط دوتایی در آن زمان) با تیغه ها به نمایش گذاشته است. در سال 1925 ، حداقل دو میکسر که 25 سال پیش ساخته شده بود ، هنوز در حال استفاده بودند (شماره های سریال 37 و 82). در واقع طلسم اسمیت همان ساخت میکسرهای کوچک امروزی را دارد. در دهه 1920 ، T.L. شرکت اسمیت در میلواکی بزرگترین میکسرهای بتن جهان را ساخت. میکسرهای این شرکت استفاده شده است e. g برای ساخت سد ویلسون (شش میکسر 2 حیاط و دو حیاط 4 حیاط ، در آن زمان بزرگترین نصب بزرگترین میکسرهای بتونی در جهان) ، اولین استادیوم دانشگاه ایالتی اوهایو و سد Exchequer. [2]
بازار امروز به طور فزاینده ای برای تولید صنعتی بتن آماده و بیشتر برای بتن پیش ساخته / پیش تنیده به همگنی مداوم و زمان کوتاه اختلاط نیاز دارد. این منجر به تصفیه فن آوری های اختلاط برای تولید بتن شده است. سبک های مختلفی از میکسرهای ثابت ایجاد شده اند که هرکدام دارای نقاط قوت ذاتی خاص خود هستند و قسمت های مختلف بازار تولید بتن را هدف قرار می دهند. متداول ترین میکسرهایی که امروزه استفاده می شوند به سه دسته تقسیم می شوند:


دستگاه سیمانکاری بادی
میکسرهای شافت دوقلو ، معروف به دلیل اختلاط با شدت زیاد و زمان مختلط کوتاه. این میکسرها به طور معمول برای بتن با مقاومت بالا ، RCC و SCC ، به طور معمول در دسته های 2 تا 6 متر مکعب (2.6–7.8 متر مکعب) استفاده می شوند.
میکسرهای عمودی که معمولاً برای بتن های پیش ساخته و پیش تنیده استفاده می شوند. این سبک از میکسر به خوبی بین دسته ها تمیز می شود و برای بتن های رنگی ، دسته های کوچکتر (به طورمعمول 0.75-3 متر مکعب یا 0.98-3.92 متر مکعب) و چندین نقطه تخلیه مورد پسند است. در این گروه ، مخلوط کن ها محبوبیت خود را نسبت به میکسرهای سیاره ای (یا ضد جریان) کارآمدتر از دست می دهند [3] ، زیرا عمل اختلاط اضافی به تولید مخلوط های بتن حیاتی (قوام رنگ ، SCC و غیره) کمک می کند.
میکسرهای طبل (میکسر معکوس درام و میکسرهای کج درام) ، جایی که حجم زیادی تولید می شود (اندازه دسته ای 3–9 متر مکعب یا 3.9–11.8 متر مکعب) تولید می شود. این نوع میکسر توانایی تولید خروجی بالا را دارد.
همه سبک های مخلوط کن نقاط قوت و ضعف ذاتی خود را دارند و همه در درجه های مختلف محبوبیت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.
کامیون های مخصوص حمل و نقل بتن (میکسرهای عبوری) برای مخلوط کردن بتن و انتقال آن به محل ساخت ساخته می شوند. با مخلوط کردن هنگام حمل و نقل می توان آنها را با مواد خشک و آب شارژ کرد. آنها همچنین می توانند از یک کارخانه "مخلوط مرکزی" بارگیری شوند. با استفاده از این فرآیند ، مواد قبل از بارگیری مخلوط شده است. کامیون حمل و نقل مخلوط بتن تا زمان تحویل حالت مایع مواد را از طریق هم زدن یا چرخاندن درام حفظ می کند. فضای داخلی درام در یک کامیون مخلوط کن بتن با یک تیغه مارپیچ مجهز شده است. در یک جهت چرخشی ، بتن عمیق تر به درون درام رانده می شود. این جهتی است که در حین انتقال بتن به محل ساختمان ، درام چرخانده می شود. این به عنوان "شارژ" میکسر شناخته می شود. وقتی درام به جهت دیگر می چرخد ​​، آرایش نوع آرچیمدس "تخلیه" می شود یا بتن را از درام خارج می کند. از آنجا ممکن است به شیارها هدایت شود تا بتن چسبناک مستقیماً به محل کار هدایت شود. اگر کامیون نتواند به اندازه کافی برای استفاده از ناودانها به محل نزدیک شود ، ممکن است بتن در یک پمپ بتن تخلیه شود ، به یک شلنگ انعطاف پذیر متصل شود یا بر روی تسمه نقاله ای که می تواند تا حدی مسافت (به طور معمول ده متر یا بیشتر) گسترش یابد ، تخلیه شود. پمپ وسیله ای برای انتقال مواد به مکانهای دقیق ، ساختمانهای چند طبقه و سایر مکانهای منع مسافت فراهم می کند. برای قرار دادن بتن از سطل های معلق جرثقیل نیز استفاده می شود. طبل به طور سنتی از فولاد ساخته می شود اما در بعضی از کامیون های جدید ، از فایبرگلاس به عنوان اندازه گیری وزن استفاده شده است.

قیمت دستگاه سیمان پاش ماردونی

این میکسر بتن Rocket Kayaba بتن را در ژاپن تحویل می دهد
کامیون های "تخلیه عقب" برای قرار دادن بتن به راننده و "شاترچین" نیاز دارند تا کامیون را راهنمایی کرده و به جلو و عقب ناودان برسند.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Concrete_mixer

  • ۰۰/۰۴/۳۰
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir