مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

مبدل حرارتی چیست؟

مبدل حرارتی (Heat Exchanger) سیستمی جهت انتقال  مبدل حرارتی حرارت بین دو یا بیش از دو سیال (مایع / گاز) می باشد. در واقع مبدل های حرارتی در هر دو فرایند سرمایش و گرمایش به کار گرفته می شوند. سیال های جاری در مبدل ها، عمدتاً به منظور جلوگیری از اختلاط، توسط دیواره جامدی از یکدیگر جدا می شوند و البته در انواع بخصوصی از مبدل های حرارتی این امکان نیز وجود دارد که جریان های سیال مستقیماً با هم در تماس باشند.

سلام سرما در ادامه، این سیستم ها را به طور کامل بررسی و مطالعه می کند. با ما همراه باشید.

انواع مبدل های حرارتی

مبدل های حرارتی را می توان به لحاظ فشار کاری سیال در سه قیمت مبدل حرارتی گروه فشار پایین، فشار متوسط و فشار بالا نیز دسته بندی نمود. اما غالباً بررسی انواع مبدل های حرارتی بر مبنای ساختار طراحی آن ها انجام می شود که عبارتند از:

1- مبدل حرارتی لوله ای دوبل (Double Pipe):

ساده ترین مبدل هایی که در صنعت استفاده می شوند، مبدل های حرارتی لوله ای دوبل (دو لوله ای) می باشند که به اختصار آن ها را مبدل های لوله ای (Tubular) نیز می نامند. از یک سو، ارزان بودن این مبدل ها، چه در طراحی و چه از نظر تعمیر و نگهداری، آن ها را به انتخاب مناسبی برای صنایع کوچک تبدیل کرده است و از سوی دیگر، راندمان پایین آن ها و همچنین خرید مبدل حرارتی اشغال فضای زیاد در مقیاس های بزرگ، سبب شده است که در صنایع مدرن امروزی کمتر استفاده شوند و مبدل هایی با راندمان بیشتر نظیر مبدل های پوسته و لوله و مبدل های صفحه ای به کار گرفته شوند. ساختار یک مبدل حرارتی لوله ای، در ساده ترین شکل خود شامل دو لوله با قطر متفاوت می باشد که لوله کوچکتر به صورت هم مرکز درون لوله دیگر قرار می گیرد. چنانکه یکی از سیال ها درون لوله کوچکتر و سیال دیگر در فضای حلقوی بین دو لوله جریان می یابد. در واقع، این دیواره لوله داخلی است که سطح انتقال حرارت را تشکیل می دهد واغلب جهت دستیابی به سطح بیشتر، فین گذاری می شود.

 

شرکت آلفالاوال و مبدل حرارتی صفحه ای در یک نگاه :

شرکت آلفالاوال اصالتاً سوئدی بوده و از سال 1883 تاسیس گردیده است. مبدل حرارتی آلفالاوال این شرکت معتبر و شناخته شده پیشرو در تولید محصولات و ارائه راه حل های مناسب در ساخت سیستم های انتقال حرارت،تصفیه آب، انتقال و جابجایی سیالات می باشد. شرکت آلفالاوال به مشتریان خود کمک می کند تا فرآیندهای پروسه تولید خود را بهینه ساخته و  در زمینه سرمایش،  گرمایش، تصفیه و حتی جابجایی سیالات در بخش وسیعی از صنایع به شرکت های تولید کننده یاری می رساند. شرکت جهانی آلفالاوال در بیش از 100 کشور جهان با مشتریان خود ارتباط و همکاری دارد.

نکات مهم هنگام استفاده از مبدل های حرارتی صفحه ای آلفالاوال:

  1. نصب سختی گیر

    مبدل های حرارتی صفحه ای آلفالاوال بدلیل دارا بودن ضریب  خرید مبدل حرارتی آلفالاوال کلی انتقال حرارت بسیار بالا،ابعاد بسیار کوچکترو راندمان تبادل حرارت بالاتر نسبت به مبدل های حرارتی رایج پوسته و لوله ( مانند منابع کویلی و دو جداره ) قادر هستند به صورت لحظه ای و سریع آب گرم مصرفی مورد نیاز را بدون نیاز به ذخیره سازی ( مانند منابع کویلی و دو جداره ) ، بصورت کاملا" بهداشتی به مصرف کننده عرضه نمایند.
  2. نصب مهره ماسوره و شیر فلکه

    علاوه بر لزوم نصب سختی  قیمت مبدل حرارتی آلفالاوال گیر در مسیر آب سرد ورودی به مبدل های حرارتی، نصب مهره ماسوره و شیر فلکه روی کلیه لوله های آب ورودی و خروجی از مبدل های حرارتی آلفالاوال جهت امکان انجام سرویس های دوره ای و اسید شویی الزامی است.
  3.  
  • ۰۰/۰۲/۲۵
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir