مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

مبدل حرارتی آلفالاوال دارای انواع مبدل حرارتی مختلفی بوده و از نوع صفحه‌ای است. این مبدل برای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کاربردهای کاربرد زیادی دارد. این مبدل‌ها، محصول شرکت آلفالاوال سوئدی بوده و از سال ۱۸۸۳ تاسیس شده است. مبدل‌های حرارتی آلفالاوال با بهره گیری از تکنولوژی روز اروپا با بهترین کیفیت وبا صرفه هزینه بسیار کم جایگزین منابع دوجداره و کوئلی می‌شود. در این مقاله قصد داریم مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای آلفالاوال را معرفی کنیم و نکات مهمی را در مورد استفاده آن‌ها بیان کنیم.

مبدل حرارتی آلفالاوال چیست؟

کاربرد مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال برای انتقال انرژی حرارتی از یک سیال به مایعات دیگر است. این مبدل حرارتی هر دو مایع را کاملاً از هم جدا می‌کند و هرگز اجازه مخلوط شدن به آن‌ها را نمی‌دهد. این مایعات می توانند آب، روغن و… باشند.

از آنجایی که این انتقال حرارت همیشه از گرما به سرما صورت می‌گیرد، مایعات باید دماهای مختلفی داشته باشند تا بتوانند گرما را منتقل کنند. این مبدل‌ها برای ایجاد کانال بوسیله واشر از چندین ورق از فلز نازک تشکیل می‌شوند. برای جلوگیری از خروج مایع از کانال، واشرها در بین صفحات قرار گرفته و فاصله بین صفحات را پر و مهر وموم می‌کنند.

معرفی شرکت آلفالاوال تولید کننده مبدل حرارتی صفحه‌ای

شرکت الفالاوال فعالیت خود را از سال1883 شروع نموده و یک شرکت شوئدی است. زمینه تولید و کاری این شرکت سوئدی تولید محصولات و ارائه راه حل‌های مناسب در ساخت سیستم‌های انتقال حرارت،تصفیه آب، انتقال و جابجایی سیالات است. شرکت آلفالاوال یک شرکت جهانی بوده که با مشتریانی در 100 کشور همکاری و ارتباط دارد.

این شرکت معتبر و شناخته شده در حوزه صنایع مختلف به شرکت‌های تولید انواع مبدل حرارتی کننده در زمینه سرمایش،  گرمایش، تصفیه و حتی جابجایی سیالات کمک کرده و به این شرکت‌های تولیدی برای بهینه‌سازی کردن فرآیند تولید یاری می‌رساند.

65درصد سهم بزارهای مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای در سطح جهان در انحصار این شرکت است. این درصد بالا از انحصار به دلیل کیفیت عالی و کارآمدی طولانی مدت مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای آلفالاول است.

شرایط طراحی مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال :

  • دمای آب سرد شهری ورودی به مبدل ۱۰ درجه
  • دمای آب گرم خروجی (آبگرم مصرفی) خروجی از مبدل حرارتی ۶۰درجه
  • دمای آب خروجی از دیگ در لحظه ورود به مبدل حرارتی ۸۰ درجه
  • دمای آب برگشتی از مبدل به دیگ آیگرم ۶۰ درجه

 

انواع مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال

به دلیل اینکه این مبدل انوع مختلفی دارد می‌تواند موارد استفاده وسیعی در تجهیزات گرمایشی و سرمایشی داشته باشد.  مبدل‌های حرارتی صفحه ای آلفالاوال برای کاربرد در سیستم‌های حرارتی مرکزی و موتورخانه بسیار مناسب هستند. زیرا این مبدل‌ها از سری مبدل‌های حرارتی فشرده بوده و قابلیت بالایی برای تحمل گرما را دارند.

از انواع این مبدل‌های حرارتی می‌توان به مبدل حرارتی صفحه ای جوشی، مبدل حرارتی صفحه ای واشردار و یک مبدل حرارتی صفحه‌ای T10 اشاره نمود. این مبدل حرارتی صفحه‌ای T10 یک مبدل جدید است که در ادامه توضیحاتی در مورد آن ارائه می‌شود.

1- مبدل حرارتی صفحه ای جوشی (BHE) :

این مبدل حرارتی شامل صفحاتی موازی از جنس استینلس استیل 316 است که با اختلاف فاز 180 درجه به یکدیگر جوش می‌خورند و کانال‌هایی با ضخامت بسیار کم را بوجود می‌آورند. مبدل حرارتی صفحه‌ای از جمله نسل پیشرفته مبدل‌های حرارتی است که دارای دو ویژگی خاص است. یکی قابلیت تحمل فشار un_ balance تا 30bar و دیگری عدم استفاده از واشر است. در این مبدل سیال‌های سرد و گرم به شکل یک در میان از کانال‌ها عبور می‌کنند. در این صورت سیال سرد به هنگام عبور از سیال گرم گرما می‌گیرد تا به دمای مطلوب برسد.

انواعمبدل حرارتی صفحه ای جوشی:

1.مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CB


در ساختار مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CB جوشی، صفحات بسیار نازک استیل با اندازه 50 میلیمتر که توسط جوش مس در کوره بدون هوا (خلاء) جوشکاری می شوند، وجود دارد. این مبدل ها می توانند فشار و دماهای بالا به خوبی تحمل کنند.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CB از لحاظ مشخصات فنی دارای ظرفیت 800 لیتر بر ساعت تا ظرفیت 18500 لیتر بر ساعت از ظرفیت حرارتی 40,000 تا 800,000 کیلوکالری بر ساعت تولید می شود.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال جوشی بصورت تک گذر، دو گذر و یا چند گذر بسته به نوع کاربرد و نیاز پروژه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 از جمله کاربردهای مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاول جوشی مدل CB  می توان به استفاده آن ها در سیستم های گرمایشی مثل، حرارت مرکزی، تولد آبگرم مصرفی، استخر، ذوب برف و … و دستگاه های سرمایشی مانند اویل کولر اشاره نمود.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال

2.مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل آلفاچیل


مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل آلفاچیل (Ac series) مختص کارکرد در سیستم های برودتی است که بصورت مستقیم گاز مبرد در مبدل حرارتی صفحه ای جریان دارد. از این مبدل جهت انتقال حرارت بین مبرد (سیال اولیه) و سیال خنک شونده (آب،آب نمک،اتیلن گلیکول) به عنوان سیال ثانویه استفاده می شوند.

کاربری مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل آلفاچیل:

  • اواپراتور جهت انبساط ، ماده مبرد و خنک کردن آب
  • کندانسور جهت تبدیل ماده مبرد به مایع و انتقال حرارت بین آب و ماده مبرد
  • دی سوپر هیتر
  • اکونومایزر جهت خنک کردن مایع مبرد و سوپر هیت کردن مبرد بخار
  • ساب کولر برای خنک کردن مبرد مایع

 

https://salamsarma.ir/%D9%85%D8%A8%D8%AF%D9%84-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84/

  • ۹۹/۰۸/۲۸
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir