مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

اطلاعات کاربرد Y-Strainer
Y-Strainers دستگاههایی برای حذف مکانیکی مواد جامد  ناخواسته از خطوط مایع ، گاز یا بخار با استفاده از یک عنصر خالص سازی سوراخ دار یا مش سیم است. از آنها در خطوط لوله برای محافظت از پمپ ها ، کنتورها ، شیرهای کنترل ، تله های بخار ، تنظیم کننده ها و سایر تجهیزات فرآیندی استفاده می شود.
Y-Strainers در بسیاری از کاربردها بسیار مقرون به صرفه است. درصورتی که مقدار مواد خارج شده از جریان نسبتاً کم باشد ، در نتیجه بین فواصل تمیز کردن صفحه فاصله زیادی وجود داشته باشد ، صفحه صافی با خاموش کردن خط و برداشتن درپوش صافی به صورت دستی تمیز می شود. برای برنامه های با بار آلودگی سنگین تر ، Y-Strainers می تواند با اتصال "منفجر کردن" مجهز شود که اجازه می دهد صفحه نمایش بدون از بین بردن آن از بدنه صافی تمیز شود.

Y-Strainers در طیف گسترده ای از کاربردهای صافی مایع برای محافظت از اجزای سیستم فرآیند پایین دست در بسیاری از صنایع از جمله: فرآوری شیمیایی ، نفت ، تولید برق و دریایی استفاده می شود. برنامه های استفاده از آب ، که در آن Y-Strainers برای محافظت از تجهیزات آسیب دیده یا مسدود شده توسط شن و ماسه ناخواسته ، شن یا سایر آوارها استفاده می شود ، بسیار رایج است

در حالی که اغلب در انواع مختلف کاربردهای مایع استفاده می شود ، Y-Strainer به عنوان استاندارد کاربردهای بخار در نظر گرفته می شود و تقریباً به طور جهانی برای این برنامه ها استفاده می شود. شکل فشرده و استوانه ای آن بسیار محکم است و می تواند فشارهای زیاد را تحمل کند. به معنای واقعی کلمه ، یک مخزن تحت فشار است. Y-Strainers که فشارهای حداکثر 6000 psi را کنترل می کنند غیر معمول نیست. البته در این موارد ، طراحی صافی حیاتی است تا بتواند بدون ترس از خرابی در برابر این فشارهای بالا مقاومت کند. هنگامی که بخار فشار قوی کار می شود ، عامل پیچیده دیگری ایجاد می شود ، دما. با فشار بخار 1500 psi یا بالاتر ، فولاد کربن استاندارد بعضاً مناسب نیست زیرا ممکن است دمای بخار 1000 درجه فارنهایت یا بالاتر باشد. در این موارد ، بدنه Y-Strainer به طور کلی از فولاد کروم-مولی ساخته شده است.
علاوه بر بخار ، Y-Strainers اغلب در برنامه های هوا و گاز طبیعی استفاده می شود. در اینجا نیز فشارهای زیاد غیرمعمول نیستند. با این حال ، بر خلاف فشار هوای زیاد بخار به معنای خودکار درجه حرارت بالا نیست و بنابراین ، بدنه های فولادی کربن معمولی با ضخامت دیواره کافی معمولاً کافی هستند.

برخلاف سایر انواع صافی ها ، Y-Strainer این مزیت را دارد که می تواند در حالت افقی یا عمودی نصب شود. بدیهی است که در هر دو مورد ، عنصر غربالگری باید در "سمت پایین" بدنه صافی باشد تا مواد محصور شده بتوانند به درستی در آن جمع شوند.

برخی از تولیدات اندازه بدنه Y-Strainer را برای صرفه جویی در مواد و کاهش هزینه کاهش می دهند. قبل از نصب Y-Strainer مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند جریان را به درستی کنترل کند. صافی با قیمت پایین ممکن است نشان دهنده یک واحد کم اندازه باشد.


کربنات Y-Strainers عمدتا در صنعت نفت و پتروشیمی استفاده می شود. آنها مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه مکانیکی یا حرارتی دارند و این موارد مهم در صورت آتش سوزی است. به همین دلیل اکثر پالایشگاه های نفت اجازه اجزای لوله کشی آهن را نمی دهند. Y-Strainers از فولاد کربن نیز به دلیل مقاومت زیاد ، برای کاربردهای فشار بالاتر استفاده می شود.
Y-Strainers از جنس استنلس استیل در مواردی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی بالا داشته باشد یا در صورت نیاز به آلودگی باشد. آنها در صنایع شیمیایی ، غذایی و دارویی محبوب هستند.

خیلی نمی توان تأکید کرد که Y-Strainers برای کاربردهای مهم باید به اندازه کافی طراحی شده باشد. این به معنای ضخامت دیواره به اندازه کافی سنگین و اتصالات دمنده است. به عنوان مثال ، در خطوط بخار به دام افتاده نامناسب ، میعانات می تواند در نقاط کم جمع شده و تبدیل به یک حلزون آب شود که با سرعت بسیار بالایی از خط عبور می کند. حتی تغییر اندکی جهت در اثر Y-Strainer می تواند شوک فوق العاده ای ایجاد کند که می تواند به صافی صدمه بزند. تولیدکنندگانی که برای صرفه جویی در وزن و هزینه دیوارها را نازک می کنند ، در این موارد خواهان دردسر می شوند.
Y-Strainer ، اگر مجهز به اتصالات از بین برنده باشد ، می تواند یک صافی خود تمیز کننده باشد. یک شیر روی اتصال واقع شده روی درپوش صافی نصب شده است. بنابراین می توان صفحه را به راحتی و بدون باز کردن جریان و جدا کردن صافی شیر باز و سپس بست. وقتی شیر باز می شود ، مواد حبس شده در داخل صفحه تخلیه می شوند. تصویر بالا Y-Strainer با اتصال منفجر را نشان می دهد.

نکته مهم دیگری که باید در Y-Strainers بررسی شود ، نقطه ای است که صفحه یا عنصر صاف کننده به بدنه مهر و موم می کند. این صندلی باید با دقت تراشیده شود تا هیچ ذره ای نتواند آن را دور بزند. همین مورد در پایان پاکسازی اعمال می شود. صفحه باید کاملاً مناسب باشد. مراقب صافی های دارای صندلی های ماشین کاری نشده باشید. صفحه نشسته نامناسب اجازه عبور از مایعات را می دهد که به آلودگی و خاک در پایین دست اجازه می دهد.

Y-Strainers با طیف گسترده ای از اتصالات انتهایی از جمله رشته ای ، فلنجی و جوش داده شده موجود است. فلنج ها با مشخصات ANSI طراحی شده اند.
فلنج مخصوص su

 

 

http://academy24.blog.ir/1399/01/14/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-0-%D8%AA%D8%A7-100

  • ۹۹/۰۸/۰۵
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir