مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

راهنمای شیرآلات
سوپاپ ها چیست؟
سوپاپ ها وسیله ای مکانیکی هستند که جریان و فشار درون یک سیستم بهترین مارک شیرآلات ایرانی یا فرآیند را کنترل می کنند. آنها اجزای اساسی سیستم لوله کشی هستند که مایعات ، گازها ، بخارات ، دوغاب و غیره را انتقال می دهد.

انواع مختلفی از شیرآلات در دسترس است: دروازه ، کره زمین ، پلاگین ، توپی ، پروانه ، چک ، دیافراگم ، خرج کردن ، تسکین فشار ، شیرهای کنترل و غیره. هر یک از این انواع دارای تعدادی مدل است که هر کدام دارای ویژگی های مختلف و قابلیت های عملکردی هستند. برخی از سوپاپ ها خود کار می کنند در حالی که برخی دیگر به صورت دستی یا با محرک یا پنوماتیک یا هیدرولیک کار می کنند.

عملکردهای دریچه ها:

توقف و شروع جریان
جریان را کم یا زیاد کنید
کنترل جهت جریان
تنظیم جریان یا فشار فرآیند
فشار لوله ای را از فشار خاصی برطرف کنید
قسمتهای اساسی یک شیر
طرح ها ، انواع و مدل های شیرآلات بسیاری با طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی وجود دارد. همه یک یا چند عملکرد مشخص شده در بالا را برآورده می کنند. شیرآلات اقلام گران قیمتی هستند و مهم این است که یک شیر صحیح برای عملکرد مشخص شده باشد و باید از مواد صحیح برای مایع فرآیند ساخته شود.

صرف نظر از نوع ، همه شیرآلات دارای قسمتهای اساسی زیر هستند: بدنه ، کلاه ایمنی ، تریم (عناصر داخلی) ، محرک و بسته بندی. قسمتهای اصلی یک شیر در تصویر سمت راست نشان داده شده است.

بدنه سوپاپ
بدنه سوپاپ ، که گاهی اوقات پوسته نامیده می شود ، مرز اصلی شیر فشار است. او به عنوان عنصر اصلی مجموعه سوپاپ عمل می کند زیرا این چارچوبی است که تمام قطعات را در کنار هم نگه می دارد.

بدنه ، اولین مرز فشار یک شیر ، در برابر بارهای فشار مایع حاصل از اتصال لوله کشی مقاومت می کند. لوله های ورودی و خروجی را از طریق اتصالات رزوه ای ، پیچ و مهره ای یا جوش داده شده دریافت می کند.

انتهای بدنه شیر برای اتصال شیر به لوله و یا نازل تجهیزات توسط انواع مختلف اتصالات انتهایی ، مانند جوش داده شده با لب به لب یا سوکت ، رشته ای یا فلنجی طراحی شده است.

بدنه سوپاپ ها به اشکال مختلف ریخته گری یا جعل می شوند و هر یک از اجزای آن عملکرد خاصی دارند و در ماده ای مناسب برای آن کار ساخته می شوند.

 

https://digitaps.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

  • ۹۹/۰۸/۰۱
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir