مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

اصطلاح تبرید به معنای خنک کردن یک فضا ، ماده یا سیستم لوازم برودتی برای کاهش و / یا حفظ دمای آن در زیر دمای محیط است (در حالی که گرمای برداشته شده در دمای بالاتر رد می شود). [1] [2] به عبارت دیگر ، تبرید خنک کننده مصنوعی (ساخت بشر) است. [3] [4] انرژی به صورت گرما از مخزن دمای پایین خارج شده و به مخزن دمای بالا منتقل می شود. کار انتقال انرژی به طور سنتی توسط ابزار مکانیکی انجام می شود ، اما همچنین می تواند توسط گرما ، مغناطیس ، برق ، لیزر یا سایر وسایل انجام شود. تبرید کاربردهای زیادی دارد از جمله یخچال های خانگی ، فریزرهای صنعتی ، برودتی و تهویه مطبوع. پمپ های حرارتی ممکن است از خروجی گرمای فرآیند تبرید استفاده کنند ، همچنین ممکن است قابل برگشت باشد اما در غیر این صورت مشابه واحدهای تهویه مطبوع است.

تبرید تأثیر زیادی در صنعت ، سبک زندگی ، کشاورزی و الگوی استقرار داشته است. ایده حفظ مواد غذایی حداقل به امپراتوری های روم و چین باستان برمی گردد. با این حال ، فناوری تبرید مکانیکی در قرن گذشته ، از برداشت یخ گرفته تا اتومبیل های ریلی کنترل شده با دما ، به سرعت در قرن گذشته تکامل یافته است. معرفی اتومبیل های ریلی یخچال دار به گسترش ایالات متحده به سمت غرب کمک کرد ، و امکان سکونت در مناطقی را که در کانال های اصلی حمل و نقل مانند رودخانه ها ، بندرها یا مسیرهای دره نبودند ، فراهم کرد. سکونتگاهها نیز در مناطق نابارور کشور ، پر از منابع طبیعی تازه کشف شده ، در حال توسعه بودند.

این الگوی اسکان جدید باعث ایجاد ساختمان شهرهای بزرگی شد که می توانند در مناطقی رونق بگیرند که در غیر این صورت غیر مهمان نواز بودند ، مانند هوستون ، تگزاس و لاس وگاس ، نوادا. در بیشتر کشورهای پیشرفته ، شهرها به شدت به یخچال در سوپرمارکت ها وابسته هستند تا غذای خود را برای مصرف روزانه تهیه کنند. افزایش منابع غذایی منجر به تمرکز بیشتر فروش محصولات کشاورزی از درصد کمتری از مزارع شده است. امروزه مزارع در مقایسه با اواخر دهه 1800 برای هر صنایع برودتی نفر تولید بسیار بیشتری دارند. این امر منجر به ایجاد منابع غذایی جدید در دسترس کل جمعیت شده است که تأثیر زیادی در تغذیه جامعه داشته است.

از آنجا که معیارهای کاملاً مشابهی باید توسط مایعات کاری (مبردها) پارس کول اعمال شده در پمپ های حرارتی ، برودتی و چرخه های آلی رانکین برآورده شود. چندین مایعات کاری توسط این فن آوری ها استفاده می شود. آمونیاک یکی از اولین مبردها بود. یخچال را می توان به عنوان "علم تهیه و نگهداری دما در زیر جو محیط" تعریف کرد. این استخراج مداوم گرما از بدن است.

 

http://site-2897230-8339-3454.mystrikingly.com/

  • ۹۹/۰۷/۰۶
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir