مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

صفحه اصلی اخبار وبلاگ مبدل حرارتی چیست؟
مبدل حرارتی چیست

آیا می خواهید در مورد مبدل های حرارتی بیشتر بدانید؟ برای چه مواردی استفاده می شوند و چگونه کار می کنند؟ این صفحه سQالات متداول مقدمه خوبی برای موضوع است.

 

مبدل حرارتی آلفالاوال چیست؟
فهرست سوالات متداول؛

عمومی
مبدل حرارتی چیست
چه نوع مبدلهای حرارتی موجود است؟
طراحی مبدل حرارتی
مبدل حرارتی چگونه طراحی می شود؟
مبدلهای حرارتی دریایی
مبدل حرارتی با چه مایعاتی کار می کند؟
عبور از دما چیست؟
مبدل حرارتی ”Pass” به چه چیزی اشاره دارد و به چه تعداد نیاز دارم؟
چگونه می توان طراحی مبدل حرارتی را کارآمدتر کرد
ترمکس کدام مبدلهای حرارتی خاص صنعت را می تواند تهیه کند؟
راه اندازی / نصب
نحوه نصب مبدل حرارتی
چگونه می توان طول عمر مبدلهای حرارتی را افزایش داد
چه عواملی باعث می شود که مبدل حرارتی از کار بیفتد؟
اصطلاحات مبدل حرارتی
 

عمومی
 
1. مبدل حرارتی چیست؟
به زبان ساده ، مبدل حرارتی وسیله ای است که گرما را از یک محیط به محیط دیگر منتقل می کند ، یک کولر روغن هیدرولیک یا مثال با استفاده از آب سرد یا هوا گرما را از روغن داغ حذف می کند. متناوباً یک مبدل حرارتی استخر شنا از آب داغ دیگ بخار یا مدار آب گرم خورشیدی برای گرم کردن آب استخر استفاده می کند. گرما توسط هدایت از طریق مواد مبدل منتقل می شود که محیط های مورد استفاده را جدا می کند. یک مبدل حرارتی پوسته و لوله مایعات را از داخل و از طریق لوله ها عبور می دهد ، جایی که به عنوان مبدل حرارتی خنک هوا ، هوا خنک را از طریق هسته پره ها عبور می دهد تا مایع خنک شود.

 
2. انواع مبدل حرارتی موجود است؟
مبدلهای حرارتی انواع مختلفی دارد ، سه نوع اصلی که ترمکس تهیه می کند.

مبدل حرارتی پوسته و لوله

پوسته و لوله؛ مبدلهای حرارتی پوسته و لوله از تعداد زیادی لوله کوچک تشکیل شده است که درون یک پوسته استوانه ای قرار دارند. لوله ها با استفاده از یک بسته لوله یا "پشته لوله" درون سیلندر قرار می گیرند که می تواند دارای صفحات لوله ثابت (به طور دائمی بر روی بدن ثابت باشد) یا در مورد مبدل های حرارتی Thermmex یک پشته لوله شناور است که اجازه می دهد بسته نرم افزاری لوله گسترش یابد و با شرایط حرارتی مختلف منقبض می شود و همچنین اجازه می دهد بسته نرم افزاری لوله برای سرویس و نگهداری به راحتی جدا شود.

مبدل حرارتی صفحه ای

نوع صفحه مبدلهای حرارتی صفحه ای تقریباً به همان روش مبدلهای حرارتی پوسته و لوله کار می کنند و به جای لوله از یک سری صفحات انباشته استفاده می کنند. مبدلهای حرارتی صفحه ای بسته به نوع کاربرد و مایعات مورد استفاده ، معمولاً منقل یا واشر می شوند. ساختار جمع و جور فولاد ضد زنگ آنها را به گزینه ای ایده آل برای استفاده در مبردها یا فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی تبدیل می کند.

مبدل حرارتی خنک کننده هوا

هوا خنک مبدل های حرارتی با خنک کننده هوا معمولاً در وسایل نقلیه یا سایر برنامه های موبایل که منبع آب دائمی خنک در دسترس نیست استفاده می شوند. ترمکس بسته های خنک کننده ترکیبی (یا خنک کننده های ترکیبی) را طراحی و تهیه می کند که کولر آبی کت موتور ، کولر روغن و کولر هوای شارژ را در یک واحد واحد کاهش می دهد و باعث کاهش فضای مورد نیاز و بهبود کارایی می شود. هوای خنک یا توسط فن یا جریان هوا ناشی از حرکت خودرو تأمین می شود.

 
طراحی مبدل حرارتی
1. مبدل حرارتی چگونه طراحی می شود؟
برای اینکه بتوانیم مبدل حرارتی انتخاب کنیم ، باید بدانیم ؛

نوع مایع مدار اولیه ، دما و سرعت جریان (معمولاً مایع گرم)
آنچه می خواهید از مدار اولیه خارج کنید (اتلاف گرما یا دمای خروجی هدف)
نوع مایع مدار ثانویه ، دما و سرعت جریان (معمولاً مایع خنک کننده)
قسمتهای بالا فقط موارد اساسی است. در هنگام پرس و جو با هم باید از محدودیت های افت فشار و سایر شرایط خاص نیز مطلع شوید.

لطفاً برای بارگیری الگوی برگه Thermex که زمینه های مورد نیاز برای انتخاب مبدل حرارتی را برجسته می کند ، اینجا کلیک کنید. در صورت نیاز به پیشنهاد مبدل حرارتی ، داده اطلاعات نیز باید ذخیره و برای ما ارسال شود.

مبدلهای حرارتی پوسته و لوله - فرم استعلام
لطفا در صورت نیاز به کمک فرم ، با ما تماس بگیرید.

 
2. مبدل های حرارتی دریایی
اصول کار یک مبدل حرارتی دریایی همان کولر طراحی شده برای استفاده از آب شیرین است ، با این حال ، توجه اصلی طراح این است که مبدل حرارتی دریایی باید در برابر فرسایش یا خوردگی ناشی از آب دریا مقاوم باشد. این بدان معنی است که موادی که با آب دریا تماس می گیرند باید مناسب باشند ، مانند 90/10 Cupro-Nickel ، 70/30 Cupro-Nickel ، Bronze و Titanium.

فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام طراحی مبدل حرارتی دریایی مورد توجه قرار گیرد. یکی سرعت است ، اگر خیلی کم باشد ، خطر مسدود کردن شن و ماسه و سایر ذرات در لوله ها وجود دارد. اگر از طرف دیگر خیلی سریع باشد ، همان ذرات می توانند به سرعت صفحه لوله و لوله ها را فرسایش دهند.

با نصب آند قربانی که ترمکس در صورت درخواست می تواند شامل آن شود ، می توان از حفاظت بیشتری برخوردار شد. این سوراخ رشته ای به طور معمول برای یک شاخه تخلیه استفاده می شود و در تماس مستقیم است

 

https://salamsarma.ir/product-category/%d9%85%d8%a8%d8%af%d9%84-%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c/%d9%85%d8%a8%d8%af%d9%84-%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%a2%d9%84%d9%81%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%88%d8%a7%d9%84/

  • ۹۹/۰۶/۱۵
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir