مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

شرکت فن زیلابگ

یخچال چگونه کار می کند و از انرژی استفاده می کند
یخچال ها مانند تمام وسایل الکترونیکی از انرژی استفاده می کنند. فن اواپراتور زیلابگ   همانطور که در مجموعه ماههای اقدام انرژی خود بحث کردیم ، روشهایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی وجود دارد با خاموش کردن وسایل الکترونیکی درصورتی که از آنها استفاده نمی کنیم ، آنها را از پریز برق برای جلوگیری از قدرت خون آشام و حتی تنظیم مجدد دما در ترموستاتها در ساعات غیر اوج مصرف صرف می کنید. با این حال ، ما این وسایل تجملاتی را در یخچال ها نداریم. آنها برای انجام صحیح وظایف خود باید 245 ساعت شبانه روز و 365 روز سال در حال کار باشند.

در حالی که تبرید 4 تا 6 درصد از کل انرژی مصرفی ساختمانهای تجاری را تشکیل می دهد ، نقش بسیار بیشتری در بخشهای خدمات غذا (16.4 درصد) و فروش مواد غذایی (47.4 درصد) دارد. اما صرف نظر از درصد مصرف انرژی ، یخچال ناکارآمد باعث اتلاف انرژی و در نتیجه هزینه می شود.

یخچال چگونه کار می کند؟
از یخچال و فریزر برای ایجاد یک محیط سرد برای زنده ماندن و ایمن بودن غذا یا سایر محصولات استفاده می شود. به نظر می رسد به اندازه کافی آسان مقداری هوای سرد را درون یک جعبه پمپ کنید و خوب می توانید آن را انجام دهید. اما در حقیقت این روش کار نمی کند. چرخه تبرید در واقع به جای وارد کردن هوای سرد به آن ، حذف گرما از محیط است. در چرخه تبرید ، مبرد بخاطر اینکه از طریق لوله ها به عنوان وسیله ای برای انتقال گرما جریان می یابد ، تبخیر و مایع می شود. نحوه کار آن به شرح زیر است:

مبرد مایع سرد به داخل سیم پیچ های اواپراتور که درون یخچال است ، می ریزد. یک فن اواپراتور هوا را از یخچال بیرون می کشد و آن را روی کویل های اواپراتور می دمد. مبرد مایع گرما را از هوا جذب می کند و هوا با دمای پایین دوباره به داخل یخچال می چرخد ​​و یخچال را خنک می کند. مبرد مایع با گرم شدن و حرکت به سمت کمپرسور شروع به بخار شدن می کند.
کمپرسور مبرد را فشرده می کند که باعث افزایش درجه حرارت گاز می شود. سپس گاز از طریق سیم پیچ های کندانسور پمپ می شود.
در کندانسور ، یک فن از طریق سیم پیچ ها گاز را خنک می کند و گرما را از یخچال به خارج خارج می کند. با آزاد شدن گرما ، مبرد دوباره به مایع تبدیل می شود.
سپس مایع به سمت دستگاه انبساطی تنظیم می شود که جریان  فن تهویه ای  مبرد را تنظیم می کند. فشار را کاهش می دهد که مقداری از آن را به گاز تبدیل می کند. این آزاد شدن گرمای اضافی باعث می شود مایعات هنگام ریختن به اواپراتور حتی سردتر شود. و در اینجا چرخه دوباره شروع می شود ، گرما را از داخل یخچال جذب می کند.
یخچال چگونه انرژی مصرف می کند؟
در یخچال سه جز components وجود دارد که انرژی می کشد: کمپرسور ، فن کندانسور و فن اواپراتور.

کمپرسور از برق برای پمپاژ مبرد از طریق چرخه تبرید استفاده می کند. هنگامی که یخچال در دمای مناسب است کمپرسور می تواند خاموش شود. اگر دما شروع به کمی افزایش کند ، کمپرسور دوباره روشن می شود و مبرد را از طریق حلقه پمپ می کند.
موتور فن کندانسور از برق برای کار استفاده می کند و هر زمان کمپرسور در حال کار است و مبرد را از طریق سیم پیچ های کندانسور پمپاژ می کند ، باید روشن باشد. فن کندانسور وظیفه خنک سازی مبرد را هنگام عبور از سیم پیچ های کندانسور ، دفع گرمای جمع شده در داخل جعبه و بازگرداندن مبرد به مایع را دارد.
موتور فن اواپراتور همیشه روشن است ، حتی اگر کمپرسور و فن کندانسور خاموش باشد. فن اواپراتور وظیفه نگه داشتن جریان ثابت هوا در جعبه یخچال را دارد. باید هوا را بر روی سیم پیچ اواپراتور حرکت و جریان دهد تا مبرد بتواند گرمای جعبه را جذب کند.
هرچه چرخه تبرید بیشتر جریان داشته باشد ، یعنی هرچه کمپرسور روشن باشد ، یخچال از انرژی بیشتری استفاده می کند. و چه عواملی باعث روشن شدن کمپرسور می شود ، HEAT.

بنابراین دو هدف اصلی برای پایین آوردن مصرف انرژی یخچال وجود دارد: کاهش نفوذ گرما به سیستم و اطمینان از عملکرد کارآمد تمام اجزای سازنده.

برای دریافت نکاتی درباره انجام این کار از طریق نگهداری و مقاوم سازی ، فن اکسیال اروپایی به پست های مرتبط ما مراجعه کنید.

دسته ها: راه حل های انرژی ، HVACR

با برچسب: بهره وری انرژی، تبرید

یک پاسخ به "یخچال چگونه کار می کند و از انرژی استفاده می کند"
قطره hcg می گوید:
دسامبر 15 ، 2012 در 2:28 بعد از ظهر
کارت عالی بود. بابت ارسال این مطلب بسیار متشکرم من دوباره بررسی می کنم تا ببینم چه چیزهای جدیدی است و اطلاعات آشنایی شما را با شما در میان می گذارم ، hcg.

  • ۰۰/۰۳/۲۵
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir