مرجع مقالات خوب

  • ۰
  • ۰

همچنین می توان از بسته بشقاب به عنوان کندانسور محکم استفاده کرد پلیت بریز و آن را در بالای ستون بالای یک سینی دودکش مورد استفاده برای کشیدن مایعات قرار داد ، که بسیار جمع و جور است و کل هزینه سرمایه را بسیار کاهش می دهد.

دیگهای بخار بسته به نیاز فرایند ، یک کتری و یک بویلر یکبار مصرف ترموسیفونی امکان پذیر است.

برای نوع کتری ، مایعی که به پایین پوسته وارد می شود تا حدی بخار می شود و در فضای بالای بسته بشقاب جدا می شود ، بخار از طریق نازل بالای پوسته خارج می شود. مایع ، دارای چگالی بالاتر از چگالی همگن مایع دو فاز درون بسته بشقاب ، از طریق آنول در قسمت خارجی بسته بشقاب ، دوباره گردش می کند ، زیرا این طرح هیچگونه پاسخی برای عبور ندارد. محصول پایین همانند هر دیگ بخار دیگ بخار از طریق یک عادت خارج می شود. از آنجا که میزان صدا بسیار کمتر از یک کتری S&T سنتی است ، راه اندازی و کنترل هر دو سریعتر هستند. مدت زمان ماندگاری بسیار کم اهمیت ترین نکته در مورد محصولات حساس به گرما ، مانند آمین ها ، یا هنگام تولید محصولات جانبی مانند نمک های پایدار در برابر حرارت است.

با یک بویلر یک بار عبور ، هر دو مایع و بخار از ریبلر خارج می شوند و از طریق بالابر به پایین ستون برمی گردند. این منجر به پوسته کوچکتر و کم هزینه تری نسبت به مبدل S&T معمولی می شود. ریوویلر یکبار مصرف به دلیل کم بودن زمان اقامت برای محصولات حساس به گرما نیز مناسب است. همچنین توانایی کمتری در تحمل حرکت مانند کشتی وجود دارد (به عنوان مثال کشتی تولیدی ، ذخیره سازی و تخلیه شناور یا شناور LNG شناور) ، زیرا حداقل شلختگی وجود دارد.

برای هر دو نوع دیگ بخار ، محیط گرمایی معمولاً در سمت صفحه است  قیمت مبدل حرارتی  و اگر محیط گرمایش یک مایع انتقال حرارت یا آب گرم باشد ، می توان از یک آرایش چند گذر برای بهبود ضریب انتقال حرارت فیلم گرم استفاده کرد. راه اندازی مجدد دیگ بخار نیز امکان پذیر است که هزینه پوسته و لوله کشی مربوطه را از بین می برد.

انتقال حرارت تک فاز. بر خلاف مبدل حرارتی S&T ، تفاوت هیدرولیکی قابل توجهی بین دو طرف یک نوع صفحه-پوسته وجود ندارد. انتخاب محل قرار دادن هر جریان معمولاً با توجه به ملاحظات نگهداری ، با تمیزترین مایع به سمت صفحه تعیین می شود. اگر هر دو مایعات تمیز باشند ، کمترین جریان باید در سمت صفحه باشد. با توجه به فشردگی طرح ، مزیت قرار دادن جریان با فشار طراحی بسیار بیشتر در سمت صفحه ، به جای طرف پوسته ، بسیار کمتر از مبدلهای حرارتی S&T در نظر گرفته می شود.

قابلیت اطمینان و نگهداری
آزمایشات زیادی بر روی مبدل حرارتی صفحه-پوسته جوش داده شده با لیزر انجام شده است ، از جمله آزمایش های ترکیدگی متعدد روی مواد ، ضخامت و اندازه هر صفحه برای تعیین فشار طراحی قابل دستیابی. یکپارچگی جوشکاری بدون خرابی هیچ جوشکاری ثابت شده است ، تنها خرابی ها مربوط به ماده اصلی است.

مرحله بعدی آزمایش بسته های صفحه ای از نظر گذر حرارتی بود - زیرا این مسئله در همه مبدل های حرارتی معمول است - در هنگام راه اندازی ، خاموش شدن و برهم زدن فرآیند. دوچرخه سواری حرارتی بین دمای محیط و -168 درجه سانتی گراد (-270.4 درجه فارنهایت) در 80 بار انجام شد ، جایی که بیش از 8000 چرخه قبل از بروز هرگونه خرابی به دست آمد. سپس 36000 چرخه بین دمای محیط و 100 درجه سانتی گراد (212 درجه فارنهایت) انجام شد. هنگامی که آزمایش متوقف شد و یک انفجار انجام شد ، بسته بشقاب همان نتایج بسته جدید را بدست آورد.

بیش از 1200 مبدل حرارتی صفحه ای و پوستی جوش داده شده با لیزر نصب شده است که اکثر آنها در 12 ماساژ در سرویس قرار گرفته اند. تحویل ، در گیاهانی که به طور معمول در حال کار مداوم هستند. این باعث می شود که یک تجربه عملیاتی بیش از 50 میلی متر در ساعت کار کنید. از زمان آغاز به کار ، حتی یک مورد از خرابی های جوش لیزری در یک صفحه بسته نشده است. از سالهای اولیه تولید ، تعداد خرابی های جوش در اتصال نازل اندازه صفحه به تقریباً صفر کاهش یافته است ، با میانگین زمان تا خرابی به ترتیب 10 میلی متر ساعت کاری.

در چند مورد (که کمتر از 0.5٪ از کل موارد را نشان می دهد) ، دور زدن جریان در اطراف منحرف کننده های جریان گزارش شده است که منجر به از دست رفتن عملکرد حرارتی می شود. تعویض بادگیرهای جریان به رفع بیشتر خرید مبدل حرارتی این مشکلات کمک کرده است.

نگهداری. مبدل حرارتی پوسته ای ، اگر با تنش برشی دیواری مناسب طراحی شده باشد ، جریان های رسوب را به خوبی کنترل می کند. دلیل اصلی این است که سطح شبیه به یک میکسر استاتیک است ، و لایه مرزی آن به طور مداوم شکسته می شود تا ذرات را در محلول نگه دارد. این امر همچنین باعث کاهش تشکیل پوسته پوسته شدن می شود. مطالعات مربوط به رسوب دهی مطابق با تجربه عملیاتی است ، به این دلیل که رسوب گیری نسبت به مبدل S&T کندتر و شدت کمتری دارد. بحث کامل در مورد مکانیسم های رسوب گذاری و نحوه درمان آنها در ادبیات بحث شده است

با توجه به این اصل که پیشگیری بهتر از درمان است ، نصب صافی ، اتصالات شستشوی معکوس یا سیستم شستشوی درجا ممکن است برای کاهش زمان خرابی ناشی از رسوب در نظر گرفته شود:

اگر ذرات از 1000 میکرون بزرگتر باشند ، صافی لازم است

 

https://www.hydrocarbonprocessing.com/magazine/2019/february-2019/special-focus-materials-manufacturing/welded-plate-heat-exchangers-cut-refinery-process-costs-part-1

  • ۰۰/۰۳/۲۵
  • علیرضا شمسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir